Externe haddisk en Windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sneeuwman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
Hallo,

Ik heb een externe hardeschif van Promedion, 250 GB ,USB

Op windows XP werkt hij uitstekend, alleen toen ik hem bij een maat van me wilde aansluiten (op windows 98) kreeg ik hem niet te zien in My Computer.
Voordat ik hem aansluitte had ik de driver geinstaleerd, volgens de handleiding, maar verder is de handleiding heel sumier.

Kortom mijn vraag is, moet ik in windows nog een extra instelling maken om hem te zien in mijn computer?

ps.

Ik moet erbij zeggen dat zijn computer niet helemaal stabiel is op het moment, loopt vast, foutmeldingen etc.

en

Op de driver cd staat vanaf windows 98SE, maar het lijkt me dat hij ook voor windows98 geschikt is toch

win 98 gaat niet echt lekker met USB om ,en ik denk van USB2 helemaal niet

Win 98 heeft niet alle drives voor usb producten volgens mij. Waarschijnlijk zitten er bij je externe hd drivers voor windows 98 en anders even checken of hij wel werkt met win98!

Hallo

Volgens mij heb je 3 problemen .

1] De betrokken p.c. is win 98 en niet de vereiste win98 s.e. . ( u.s.b. wordt pas deftig/stabiel ondersteund vanaf de s.e. versie.)

2] De externe harde schijf zal zo goed als zeker in n.t.f.s. geformateerd zijn , i.p.v. fat32 , dit om de clustergrootte te beperken.

Win 98 en win 98 s.e. kan geen n.t.f.s. partities lezen.

3] Indien een systeem niet stabiel draait , om de een of andere reden , zou ik eerst de oorzaak aanpakken , alvorens verder te bouwen.....

Peter

Ok bedankt Peter voor je heldere toelichting, klinkt inderdaad logisch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan