externe hard disk niet te vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter yara
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yara

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2003
Ik heb vorige week een externe schijf gekocht met USB aansluiting. Als ik hem aan mijn computer hang en de computer opstart dan probeert hij vanaf deze externe shijf op te starten. Dit verandert in de bios, waarna opnieuw opstarten de externe schijf niet zichtbaar is.
Ik heb een moederboard met raid controller met twee 80 gig harde schijven. Misschien heeft het iets met de Raid te maken dat hij hem niet ziet. Het vreemde is dat waneer ik de computer stand-by zet en dan de externe aankoppel en opstart hij hem wel leest. Maar als ik de computer afsluit en opnieuw opstart probeert hij weer van deze schijf op te starten en na verandering in de bios is hij weer niet zichtbaar. Enig idee ?????

Staat in je bios usb als boot enabled??? de recente moederborden en bios ondersteunen opstarten via usb dus als die aan staat in de boot sequence kan het wel zijn dat hij van je usb probeert te booten.Zet deze anders uit in je bios kies bv als boot volgorde ide0 dan cd-rom en dan floppy.

Grtz Swifty

Is het een externe usb HD uit 1 stuk of heb je gewoon een hd in een case gestoken met usb??

heb ik ook voorgehad haal je hd er weer uit en stel hem in op slave.Het kan zijn dat je hd op master staat en dat hij daarom probeerd te booten vanaf je usb.Normaal staat op je harde schijf hoe je ze kan instellen op slave.

Grtz Swifty

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan