Externe hard-disk of 2e PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansca

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2003
Graag zou ik een tweede systeem hebben om als mijn
huidige pc al te veel vervuild is of wegvalt te kunnen gebruiken.
Het ligt voor de hand om bijv. een laptop te kopen en via USB het systeem , programma's en data over te hevelen.(Als alles nog OK is natuurlijk)
Is het ook mogelijk , om (op eenvoudige wijze) het hele systeem over te zetten op een externe hard disk via USB.
Je kunt al relatief voordelig zo'n harde schijf kopen in zo'n fraaie cassette.

En als het kan weer opstarten vanaf zo´n externe disk.

Ik hoor graag advies

gr. Hans

Ja, dat is zonder meer mogelijk. Vaak is opstarten van zo'n externe schijf geen probleem (als het moederbord dit ondersteunt). Systeembestanden worden trouwens zelden gebackupped, alleen documenten, e-mail, favorieten en instellingen van diverse programma's.

Zeer bedankt Tiborv !
Ik ga een stapje verder , als dat mag.
Ik koop zo'n externe harde schijf , ik sluit deze aan op mijn PC (USB1) en hij/zij wordt erkend door XP als
harde schijf.
Kan ik nu op die harde schijf XP gaan installeren en daarna programma's overhevelen ?
Als ik dit zou willen doen , kan ik dan het beste de
software plukken van Conf. Scherm/Software of is er een andere manier om programma's te benaderen.
Ik hoor nml. dat programma's de onaardigheid hebben
zich te hebben opgedeeld in verschillende segmenten van de PC.
Kortom als je kan overhevelen naar de nieuwe externe
harde schrijf , waar en hoe krijg je het "volledige"
programma.

Je begrijpt , ik wil een soort schaduw PC op die externe schijf zetten ; voor het geval dat...

Bij voorbaat dank !

Hans

Je kunt niet zomaar even programma's overhevelen, de registryverwijzingen moet je dan aanpassen op het moment dat je er gebruik van gaat maken.

Een backup maken van de Windowsinstallatie en de diverse programma's is zinloos, zodra je PC crasht moet je Windows en de programma's opnieuw installeren. Je kunt wel een clean image maken, hiermee kopieër je snel een image (1 op 1 kopie) van de basisinstallatie van Windows.

Een backup heeft alleen zin voor de genoemde bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan