Externe hard disk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Hallo,

Ik heb een maxtor 300gig met heel belangrijke bestanden op (fakturen, klanten, etc..)
En ik had een back up, maar was net een nieuwe aan het maken, maar nu het volgende.

Toen ik naar die schijf mijn outlook aan het back upeen was raakte mijn schijf vol, en mijn pc viel uit. Na lang zoeken hebben we hem her kunnen opstarten en nu kan ik mijn harde schijf niet meer bereiken (mijn pc zegt dat de map of bestand beschadigd is)

Bij het verkennen wil hij niet en bij eigenschappen zegt hij dat de schijf vol zit.

Bestaan er programma's om deze schijf te bereiken en enkele bestanden te verwijderen?
Misschien helpt defragmenteren in partition magic maar ik durf het niet doen.

Ik ben bang dat ik alles kwijt zal raken.
Wie kan mj helpen a.u.b.

P.S. ook in dos lukt het me niet, mijn pc zegt juist hetzelfde.:(

Onder welk systeem heb je een backup gemaakt.

het is ntfs, partition magic zegt dat hij deze systeem niet kan defragmenteren, (zou miss goed zijn om onnodige bestanden weg te doen)
ik heb gewoon een back-up van outlook gedaan hé, een pst bestand in g:

Nu kan ik g: niet meer bereiken, ik heb geen back-up van g:

dat is het probleem net, als ik die bestanden niet meer heb,n dan ben ik alles kwijt...

Laatst bewerkt:
Wat voor melding krijg je als je usb er uit haalt en weer opstart onder draaien systeem.

Nadat ik je vraag had gelezen, was ik in Software tips aan 't kijken.
Daar staat een programaatje in waarmee je de harde schijf kunt bootdisken.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, kijk even.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=119733

;)

Jammer, maar ik vind dat progje niet, is er iets met die site? het is niet te groot, als je het hebt, kan je het me mailen?
Dank je...

het gaat wel over een USB externe harddisk hé, ik heb hem in de andere usb gaatjes gestoken, maar het lukt niet.

De download link werkt niet.
Wel een commercieel produkt.
Wanneer je op die site jezelf aanmeld, kun je wel een aantal bootdisk programma's downloaden
Ik heb verder gezocht en heb inderdaad 't progje(na aanmelding)

Punt is alleen dat dit om een harddisk boot gaat.
Je hebt 't over een externe (g) disk

Dat is iets anders.:rolleyes:

Inderdaad, een beetje vaag.
Maar Google gaf 't volgende.

http://news.swzone.it/swznews-6390.php

wel even opletten als je hieraan begint.
Readme lezen, en 't gaat toch om je harddisk C: ?

Omdat je over een external disk G: schrijft.

het gaat degelijk wel om een externe harde schijf van 300gig via usb. g: genaamd
Ik heb 2 dezelfde harde schijven en de ene voor mijn bestanden, de andere voor de back up, ik had de back up geformateerd, en nu kom ik dat tegen met de hdd van de bestanden :s

De download link werkt niet.
Wel een commercieel produkt.
Wanneer je op die site jezelf aanmeld, kun je wel een aantal bootdisk programma's downloaden
Ik heb verder gezocht en heb inderdaad 't progje(na aanmelding)

Punt is alleen dat dit om een harddisk boot gaat.
Je hebt 't over een externe (g) disk

Dat is iets anders.:rolleyes:

ik heb het progje gevonden op tucows; maar het is idd deze niet wat i k nodig heb, dat progje ziet geen usb

Ik was net telaat, maar een externe disk net usb kan je inweze alles wat je wil ik gebruik de voor backup en ander voor films.

Ik ben nog aan 't zoeken voor je.

Wat ik wel weet is dat als er werkelijk belangrijke berichten op staan, ik deze niet met een bootmaster progje zou gaan bewerken.
De kans is nl. groot dat je van kwaad tot erger gaat.

Er zijn bedrijven die tegen vergoeding een "gecrahste"disk kunnen lezen.
Dit kost een paar centen, maar dan heb je wel je gegevens terug.

Ikzelf zit ook met een harde schijf die 't heeft begeven, rede dat ikzelf eveneens op zoek ben naar een programma.
Maar nogmaals, wees voorzichtig!

:(

't Is blijkbaar nogal moeilijk om iets over een external hard disk crash te vinden.
Ik heb iets op de externaldisk.com gevonden.

Dit progje is een evaluatie periode, en 't claimt zipdrives te kunnen herstellen.
De handleiding meldt echter eerder de computer harddisk.

http://www.quetek.com/prod02.htm?source=google15

Misschien 't proberen waard?

Bedankt allemaal maar ik heb het gevonden,
Ik heb het progje easy recovery gevonden.
hij vond de schijf niet, maar na wat foefelen heb ik die harde schijf uit de behuizing gehaald, en op de ide aangesloten als slave.

Nu ja, ik heb 6 uur moeten wachten maar (bijna alle) de belangrijkste bestanden staan nu weer op een andere externe harde schijf.
Ik ben zeeeeer tevreden, een beetje lef doet het toch wel.

Ik had enkele bedrijven gecontacteerd, en het ging me tussen de 400 en 700€ kosten.

Met dat geld ga ik nu een heel goeie backup systeem kopen :-)

Nog eens bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan