externe hard schijf wordt niet meer herkend???

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelbeckers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
Hallo Mensen!

ik heb een vreemd probleempje, misschien dat iemand hier weet wat te doen.

af en toe doe ik wat bestanden (films, muziek, foto's enzo) opslaan van me
pc naar me externe hard schijf. het is er een van HP, 320 GB geheugen.

pas geleden wilde ik deze gebruikt, sloot em aan op me pc, en
krijg de melding rechtsonder in de taakbalk "apparaat wordt niet heren""

en iedere keer als ik de schijf aansluit krijg ik deze melding.
hij wordt dus niet meer automatisch gekoppeld, en staat ook niet
tussen de vaste harde schijven in.

ik dacht...externe harde schijf naar de *****...maar als ik em aansluit
op me laptop, werkt ie wel gewoon, en daar zit ook windows 7 op.

dus vreemd...op me pc werkt ie niet met windows 7, op me laptop wel...

iemand enig idee wat eraan te doen is???????

windows 7
8400 dual core
4 gb ram
8800 gt 512 mb videokaart
500 gb harde schijf

bedankt voor jullie hulp alvast

Sluit de HDD eens op de vaste pc aan en kijk of de schijf onder schijfbeheer een letter toegewezen krijgt.
Niet? Dan even doen!

Download eens HWinfo32. Dan installeer je dat en voer je het uit. Dan opend er een scherm waar je alles in ziet van processor, Grafische kaar, Geheugen enzo. Dat ding heet summary. Maak daar een screenshot van en post dat hier eens. Ik heb namelijk een voermoeden omdat ik dit zelf ook heb gehad, maar om zeker te gaan moet ik die screenshot hebben.

Greetzz,
Timo

bedankt voor de snelle reacties

zoals hierboven gedaan, heb ik het programmatje geinstalleerd en een print screen gemaakt. zie hieronder
je ziet trouwens ook die melding wat ie links onder in beeld geeft constant.

doc1.jpg

hoop dat je hier iets aan hebt

Laatst bewerkt:
Ik had eigentlijk verwacht dat ik het kon verhelpen, maar jij hebt een Intel chipset een geen NVidia wat ik wel verwachtte.

Ik hoop dat Harry deze topic ziet en raad weet. Ik denk dat het namelijk wel iets met je chipset te maken heeft. Kan nu alleen niets op de microsoft website vinden.

Greetzz,
Timo

Sluit de HDD eens op de vaste pc aan en kijk of de schijf onder schijfbeheer een letter toegewezen krijgt.
Niet? Dan even doen!

weet niet precies wat je hier bedoelt....
als ik de schijf in de vaste pc insteek, krijg ik alleen die melding dat het
apparaat niet wordt herkend.
bij "computer" staan een overzicht van je schijven. maar hier staat deze er niet bij.
hier staan me vaste schijf, een partitie, en me 2 branders.

Ik had eigentlijk verwacht dat ik het kon verhelpen, maar jij hebt een Intel chipset een geen NVidia wat ik wel verwachtte.

Ik hoop dat Harry deze topic ziet en raad weet. Ik denk dat het namelijk wel iets met je chipset te maken heeft. Kan nu alleen niets op de microsoft website vinden.

Greetzz,
Timo

Wie is dat? misschien kan ik em een berichtje sturen.
weet hij het misschien wel.

Hoi !

Mogelijk bedoeld @timo17 deze update: http://h30434.www3.hp.com/t5/Lockup...ssue-on-nVidia-chipset-systems-now/m-p/188193

Zoals je ziet geldt die voor PC's met 'n nVidia-chipset, dus in jouw geval niet van toepassing.

Al gekeken op de site van je mobo-bakker of er een nieuwe chipset-driver voorradig is ?

Greetz,

Harry.

ok, ik heb gekeken of er een update beschikbaar was. en ja idd.
ik heb het programmatje "Driver Genius" laten draaien, en daar kwam uit
er er diverse updates zijn.

nadat alles was geupdate, direct geprobeerd de externe harde schijf
weer aan te sluiten en......

werderom dezelfe melding "usb apparaat wordt niet herkend" :mad:

*zucht* :confused:

zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

- Heb je toevallig recentelijk extra USB apparaten geïnstalleerd? -
- Is je 320 disk een 3.5" met eigen voeding of komt de spanning vanuit de USB bus?
- Heb je de disk direct op de PC aangesloten of via een hub, en is dit dan een actieve of een passieve?

In het geval dat je een 2.5" harddisk hebt kan het namelijk zijn dat je USB poort niet voldoende stroom meer kan leveren door het aantal apparaten wat aan de (intern) USB hun hangt. Vaak wordt een dual kabel meegeleverd met de harddisk, hier zitten dan twee USB pluggen aan, één voor stroom/data en nog een tweede voor stroom.

Hoi !

Tja, nog 2 mogelijke oplossingen:

Bij veel mensen met een soortgelijk probleem helpt dit:

Simply UNPLUG YOUR COMPUTER FROM THE POWER SUPPLY. Yes that’s it! Note that this does not mean just turning off your computer because modern computers don’t really turn off when you press the power button as the motherboard still gets power.

First to explain, the motherboard is where all of hardware of the computer is connected to, including the USB ports. Sometimes the motherboard needs to be “rebooted” also because something can go wrong, i.e. all your USB ports suddenly stop working. The small microprocessor on the motherboard will reload the drivers and your USB ports should be back to recognizing all devices!

So first turn off your computer using Shut Down or pressing the power button and then UNPLUG it from the wall outlet. Let it sit for about a minute and then plug it back in.

Of:

Verwijder alle andere USB-apparaten, en kijk of je externe HDD dan herkend wordt.

Greetz,

Harry.

nou mensen....dit is wat er is gebeurt

zoals harry zei, pc uitgeschakeld, alle usb apparaten eruit,
daarna pc weer aan, en alles ingestoken.

schijf aan de voorzijde ook weer erin....en weer de kreet
"apparaat wordt niet herkend"

ik dacht probeer het eens aan de achterkant nu.
dus ik sloot em aan, nu in de achterkant, en wat bleek..

hij vond hem!!! nu plots opende hij heel vlug. :D

dus ik trok em eruit, en weer aan de voorkant proberen
maar hier zonder succes..:mad:

ik heb nog wat andere apparaten geprobeerd aande voorkant,
zoals camera, usb stick, controller, telefoon.
deze apparaten herkend hij wel gewoon.

dan zou je zegge dat het aan de externe harde schijf ligt,
maar dat is raar...want op mijn laptop met windows 7 draait deze gewoon...:confused:

wie ow wie weet de oplossing????

Heb je 'm dan al met zo'n splitkabel geprobeerd? Ik verwacht toch echt dat het een stroom probleem is. De USB poorten aan de achterkant zitten direct op het motherboard, die aan de voorkant lopen via een kabel. Deze kabel heeft een bepaalde weerstand die afhankelijk is van de kwaliteit. Een harddisk verbruikt meer stroom dan een camera of een USB stick (daar hoeft niets mechanisch rondgedraaid te worden). En dan kom je toch weer bij m'n eerdere suggestie uit ;)

Heb je 'm dan al met zo'n splitkabel geprobeerd? Ik verwacht toch echt dat het een stroom probleem is. De USB poorten aan de achterkant zitten direct op het motherboard, die aan de voorkant lopen via een kabel. Deze kabel heeft een bepaalde weerstand die afhankelijk is van de kwaliteit. Een harddisk verbruikt meer stroom dan een camera of een USB stick (daar hoeft niets mechanisch rondgedraaid te worden). En dan kom je toch weer bij m'n eerdere suggestie uit ;)

ok, wat bedoel je precies met die splitkabel?
bij de externe harde schijf zit standaard zo'n kabel met 2 usb aansluitingen.

het lijkt idd als je het zo zegt op een stroomprobleem.
als dat zo is, is daar wat aan te doen? moet er in de pc iets vervangen worden ofzo?

Beide USB stekkers in je PC steken en de andere kant in je harddisk. Kijk of het dan wel werkt, omdat de disk dan meer stroom kan trekken.

Beide USB stekkers in je PC steken en de andere kant in je harddisk. Kijk of het dan wel werkt, omdat de disk dan meer stroom kan trekken.

Ja maar dat doe ik altijd, als ik maar 1 usb insteek
in de pc doet ie helemaal niks. Lampje knippert
wel op de schijf, maar er gebeurt dan
helemaal niks, ook niet die melding van
dat usb apparaat niet wordt herkend.

Da's apart. Ik hoef eigenlijk nooit die tweede stekker te gebruiken hier. Hoeveel USB apparaten heb je in totaal aan je systeem hangen? Wellicht is het verstandig om die interne kabel eens te vervangen

Da's apart. Ik hoef eigenlijk nooit die tweede stekker te gebruiken hier. Hoeveel USB apparaten heb je in totaal aan je systeem hangen? Wellicht is het verstandig om die interne kabel eens te vervangen

Ik heb in de achterkant 3 apparaten zitten,
muis, toetsenbord en speakers. Er is nog 1
usb aansluiting vrij.

Wat is die interne kabel wat je zegt?

Er loopt een kabel van het motherboard naar de voorkant van je PC, hier zitten normaal twee USB poorten op, soms vier. Daarnaast loopt er vaak nog een kabel voor een headset. Aangezien je harddisk aan de achterkant wél werkt en de USB connectoren aan de voorkant niet kapot zijn, zou het kunnen dat je teveel stroom verliest door de kabel die er in zit. Je zou eens kunnen kijken of met een andere kabel tussen het MB en de USB connectoren er wél voldoende stroom geleverd wordt voor je harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan