Externe Harddisc 80 Gig

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerPrutser

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2003
Hallo,

Ik kan mijn externe harddisc niet gebruiken. Ik heb XP geinstalleerd en als ik de harddisc (Maxtor 5000 LE) op mijn USB aansluit geeft hij alleen maar problemen.
(computer loopt traag, geeft bij systeem wel HD aan maar bij 'deze computer'geeft hij dan weer geen 2e HD aan.
Drivers heb ik al gedownload maar niks helpt.
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt

ps op win98 en mill waren er geen problemen, verder werkt XP Prima

Als je een externe HD wilt gebruiken kan je het beste een firewire aansluiting nemen deze is onafhankelijk van andere app.
Bij gebruik van een usb heeft het nadeel dat de beschikbare bandbreedte altijd over alle aangesloten usb-apparatuur verdeeld wordt , dus ook in jouw geval.
Bij gebruik van WinXP zou het makkelijker moeten gaan, deze zou usb2 als firewire direct herkennen, en gelijk opzoek gaan naar de geschikte drivers, tenzij de nieuwe HD niet is geformatteerd.
Ik hoop dat je iets met deze info kan , als je hier meer over wil weten kan je het beste het PCM magazine van februari lezen.

Suc6 : speedtouch

waarschijnlijk is hij dus niet geformatteerd dat word dus een manier zoeken om hem te formatteren :) kan dat wel gewoon denk je? of probeer t eens op een andere peecee als dat OOK niet lukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan