Externe harddisk defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conducteur83

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo allemaal,

Sinds een tijd werkt mijn harddisk niet meer, dit is helaas mijn enige backup aangezien mijn laptop gestolen is.
In de bijlage vinden jullie foto's van de harddisk. Misschien heeft iemand een idee van Merk / Type nr zodat ik dezelfde opnieuw kan kopen ofzo.

Ik heb het volgende geprobeerd: harde schijf uit de behuizing gehaald. Connector losgemaak.t HD aan andere connector geprobeerd (Laptop IDE to USB) - hd wordt niet gezien.

Wie kan mij uit de brand helpen???????????

foto1.JPGfoto2.jpg

Geen PC tot je beschikking waar de harde schijf zelf bijgehangen kan worden?

Valt dat niet onder het volgende:

"Ik heb het volgende geprobeerd: harde schijf uit de behuizing gehaald. Connector losgemaak.t HD aan andere connector geprobeerd (Laptop IDE to USB) - hd wordt niet gezien."

Nope, rechtsstreeks aan de sata of ide controller hangen en kijken in schijfbeheer of hij er bij staat.
Op de foto's staat niet de harddsk zelf, overigens.

Het is een volgens mij een laptop harde schijf in een kastje, ik heb hem eind 2005 gekocht overengens.

Deze kan ik toch niet zomaar in mijn moederbord van mijn pc pluggen?

Laatst bewerkt:
Is het een SATA of IDE schijf? Persoonlijk, gezien de leeftijd denk ik een IDE schijf, 2.5 inch als het een laptopschijf betreft. Je hebt inderdaad gelijk, die kun je niet zo 123 aan je PC hangen.

Mijn advies: Niet zelf verder gaan prutsen, als je er het budget voor hebt zou ik kiezen voor een data recovery bedrijf. De kans dat je schijf echt stuk is lijkt me relatief groot, dan kun je zelf weinig doen en extra schade is zo aangericht helaas.

En verder: Als je data op slechts 1 drager staat kun je niet spreken van een back-up ;) Een back-up is een kopie van de data op een ander medium.

Het is een volgens mij een laptop harde schijf in een kastje, ik heb hem eind 2005 gekocht overengens.

Deze kan ik toch niet zomaar in mijn moederbord van mijn pc pluggen?

Je hebt een IDE laptopschijf en dan heb je een adapter nodig idd, IDE 44 naar of IDE 40 of naar SATA.
Las gewoon niet goed want je melde dat al.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan