Externe Harddisk delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

teddybeer1

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2002
Berichten
142
Hoi ik heb de volgende vraag. Ik heb sinds kort een laptop met WIFI en ook een draadloos modem op de desktop. Nu kan ik al op beide computers op internet en ik heb ook een gedeelde map aangemaakt voor gedeelde bestanden en printers tussen de computers. Dit werkt allemaal prima. Nu wil ik het volgende.
Ik wil ook andere mappen dan alleen de gedeelde map delen met mijn laptop. Ik kan deze mappen wel hierin plaatsen, maar dan staan ze dubbel op mijn harde schijf van de desktop en die ruimte heb ik niet, ze zijn vrij groot namelijk.
Verder heb ik ook een externe harddisk van 160gb en die is dmv USB aan mijn desktop verbonden. Nu wil ik op de laptop via de draadlozen netwerkverbinding op mijn externe harde schijf komen en bladeren (van de desktop)
De driveletter is H:\
Nu heb ik al geprobeerd op in de gedeelde map H$ in te vullen om contact te maken met de H: (extern HD) van de desktop. Maar dan moet ik een wachtwoord invullen die ik nooit heb ingesteld. Iedereen in het netwerk heeft gewoon vrij toegang.

Hoe moet ik dit in vredesnaam oplossen.......
 
het is gelukt....

maar op een andere manier.

gewoon op de desbetreffende map (of hele harde schijf) rechtsklikken op de computer waar hij staat , dan kies je delen en beveiligen en dan kan je de map delen in het netwerk.

bedankt iig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan