Externe Harddisk > enkele bestanden beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tolax

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Ik heb een externe harddisk (via usb kabel, nl. de Iomega LPHD160-U) waar mijn bestanden op staan.
Ik heb de harddisk nu bijna twee jaar in gebruik.
Ik heb hem twee weken geleden laten vallen vanaf een hoogte van 20cm.
Omdat ik een vermoeden kreeg dat het niet helemaal goed zat, wilde ik de bestanden gaan kopiëren naar de computer. Echter, ongeveer 1 op de 100 bestanden is niet meer leesbaar en kan niet gekopieerd worden. Deze bestanden kan ik ook niet meer openen via Windows Verkenner vanaf de harddisk (de andere 99 bestanden wel).

Twee dagen geleden, toen ik de computer opstartte met daarin de harddisk, startte Windows in eerste instantie niet op: de computer ging uit zichzelf proberen om de onleesbare bestanden op mijn harddisk te repareren. Dit ging heel langzaam dus heb ik de computer vervolgens met de knop uitgezet en weer gestart. De computer heeft daarna niet meer geprobeerd te repareren. De enkele bestanden die hij zogenaamd had gerepareerd (in witte letters op een zwart scherm, je weetwel), heb ik later opgezocht op de harddisk en ze waren nog steeds niet leesbaar.

Wat moet ik doen? Ben ik de 1 op de 100 bestanden kwijt of is er een mogelijkheid om die 1 op de 100 bestanden terug te halen?

Alvast bedankt =)

Wordt moeilijk denk ik. Je kan kijken bij www.lc-tech.com en de website van de HD-fabrikant of er tools zijn die je kunnen helpen.

Kan ik ook proberen om Foutcontrole te doen (via eigenschappen)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan