externe harddisk, internet traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een externe harddisk van 250 GB op een USB poort aangesloten. Als ik dat ding inplug gaat de snelheid van mijn internet verbinding terug van gemiddeld 350 KB/s naar 5 KB/s. Hoe kan dit en hoe kan ik dat verhelpen? Is dat normaal? Kijk hieronder naar de resuiltaten van www.speedtest.nl

Schijf niet ingeplugd....:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 350.2 KByte/sec (=2802 kbps)

Schijf wel ingeplugd (niet ingeschakeld).....:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 5.3 KByte/sec (=42 kbps)

Ben heel benieuwd wat daar de oorzaak van is.

Gr.

Peter

Heb je geen USB met een voeding? Misschien vraag je nu op dit moment dan teveel van je systeem. Ik heb ook een externe usb-hub met voeding en dit gaat bij mij normaal. Deze kan dus wat zwaardere apparaten aan.

Heb je geen USB met een voeding? Misschien vraag je nu op dit moment dan teveel van je systeem. Ik heb ook een externe usb-hub met voeding en dit gaat bij mij normaal. Deze kan dus wat zwaardere apparaten aan.

Hij zit aangesloten op een externe USB-hub met eigen voeding. Bovendien denk ik dat de USB-hub en/of voeding niet zoveel te maken heeft met de internet-verbinding. Deze wordt gewoon traag als ik hem inplug en zodra ik hem eruit trek dan schiet 'ie weer omhoog. Dat bevreemd mij.

Peter

Heb je de externe harddisk al eens op ander computer systeem geprobeerd en kijken wat internet dan doet.

Heb je de externe harddisk al eens op ander computer systeem geprobeerd en kijken wat internet dan doet.

Nee, nog niet. Ga ik morgen weer mee verder. Moet nu helaas slapen. Zou wel de hele nacht door kunnen gaan maar ja, de plicht roept.

Tot morgen of zo.

Gr.

Peter

En controleer de verbindingsnelheid ook eens met de virusscanner aan en uit.

En controleer de verbindingsnelheid ook eens met de virusscanner aan en uit.

Heb Norton Internet Security uitgeschakeld en geprobeerd. Scheelt ongeveer 10 KB/S. Dat verschil is dus minimaal. Als ik de externe harde schijf aansluit op de USB-poort, zonder hem zelfs maar aan te zetten, scheelt dat 90 procent van de snelheid. Da's significant meer dus. Heb je nog andere opties?

Peter

Ik neem aan dat je de verschillende USB poorten hebt geprobeerd. Heb je evt de gelegenheid om jouw externe schijf op een andere computer (bv bij de buren) te proberen of een andere (die van de buren:) op jouw computer?

Ik neem aan dat je de verschillende USB poorten hebt geprobeerd. Heb je evt de gelegenheid om jouw externe schijf op een andere computer (bv bij de buren) te proberen of een andere (die van de buren:) op jouw computer?

Ga ik morgen (maandag) even proberen. Ik breng niet zoveel tijd door aan mijn computer dus het kan even duren voordat ik weer reageer. Ik hoop dat je dat niet erg vindt.

Gr.

Peter

Op een andere computer doet hij het gewoon. Ik denk dat de USB die ik heb, niet goed zit in de BIOS. Kan dat? Ik weet nu zeker dat ik wel 2.0 heb maar ze zijn laag ingesteld in de BIOS, zo hoorde ik van iemand. Weet iemand hier wat meer van? En zo ja, hoe stel ik dat in de BIOS goed in? Ik heb gekeken maar niets gevonden.

Peter

Indien je de moederbord cd nog hebt de USB driver opnieuw instaleren. Anders de bewuste driver op de site van de moederbord fabrikant downloaden

Indien je de moederbord cd nog hebt de USB driver opnieuw instaleren. Anders de bewuste driver op de site van de moederbord fabrikant downloaden

Dat heb ik al gedaan maar dat werkt niet. Nu hoorde ik van iemand dat je in de BIOS ook nog iets kan aanpassen betreffende de snelheid van de USB-poorten. Klopt dat en zo ja, hoe doe ik dat dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan