Externe harddisk is niet groot genoeg voor backup??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brigitte43

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Berichten
0
Hallo!
Ik heb gisteren een externe harddisk gekocht (640 GB) om een backup te maken van mijn PC. Backup bestand aangezet en na een half uurtje gaf ie opeens deze melding:

'Er is onvoldoende schijfruimte beschikbaar of het backupbestand (.bkf) is te groot voor het opgegeven station. Wanneer het station met FAT32 is geformatteerd, is de max grootte voor het backupbestand beperkt tot 4 GB."

HUH? Ik begrijp hier niets van. De winkel gebeld en de jongen deed o jaaa. En zei iets over dat er niet meer dan 4,7 GB tegelijk kon worden opgezet, maar dat zal ik wel verkeerd hebben begrepen. Hij zei dat ik het moest formatteren naar NTFS.
Hij had het druk (want zaterdag) dus hing snel op...:shocked:
Ik zie in Deze Computer onder de hardware dat de c-schijf als bestandssysteem NFTS heeft, dus.... klopt zijn antwoord dan wel.
Ter info: de C-schjf is 37,2 GB groot.
Maar ik wil graag een back up maken van het hele systeem. Kan dat wel? :rolleyes:
Hoop dat iemand mij kan helpen...

Dank! Grtn, Brigitte ;)
 
Je zal de externe schijf moeten formatteren naar NTFS. Deze is nu nog FAT32 en kan dus deze grote bestanden niet verweken.
 
Bijna opgelost...

Dank voor jullie antwoorden. Via die link ben ik al wel een stap verder maar als ik het E-station wil converteren verschijnt het zwarte schermpje met de vraag:
Voer de huidige volumenaam in voor station E:

huh? :eek:
je ziet, ik ben een leek... :confused:
hoop dat jullie me weer wat verder helpen. Dank!
Brigitte
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan