externe harddisk niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

ertnl82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Een vraagje; ik heb zo'n externe harddiks (van merk LaCie) en van de ene op de andere dag leek hij wel overleden; ingeplugd via usb wordt hij door geen enkele computer meer herkend... (eerder heb ik wel meer problemen ermee gehad; dat met overschrijven van bestanden de computer vaak vastliep); weet iemand of het nog mogelijk is om in ieder geval de data erop te redden?
dank dank

Ok, ik heb die andere forums gelezen en lijkt inderdaad wel met elkaar overeen te komen, viel me vooral ook op dat het veilig loskoppeling bij hen ook weleens niet werkte, vanwege melding "apparaat is nog in gebruik", dat zie die bij mij ook vaak.

Anyway, ik heb dat start > run > cmd > chkdsk E: /f/r geprobeerd, de melding die ik eruit krijg is "kan volume niet ten behoeve van volume openen" .. is hier nog iets mee te doen..

(overigens, over een week kan een vriend me misschien helpen door de HD eruit te halen en ergens anders in te zetten, om zo iig de docs te redden... ik neem aan dat ik daarmee wel m'n garantie verspil? ; punt is wel, dat het ding bij de Mediamarkt vandaan komt, en die vertrouw ik al helemaal niet als het aankomt op bestanden redden, mocht ik hem aan hen overleveren.. of kan het direct naar de fabriek?)

oeps, nachtelijke vermoeidheid slaat betje toe; de melding na ckddsk E: /f/r was dus eigenlijk: "kan volume niet ten behoeve van directe toegang openen"

heb t al opgelost, een nieuwe bracket doet wonderen. Mogelijk een keer kapot gegaan door een stroomstoring.

ha Koen, fijn om te horen dat het bij jou opgelost is; met een bracket? domme vraag wellicht maar wat is het, hoe werkt het etc>?

Een bracket is de behuizing van een HD.

Want stel: je hebt een losse harde-schijf over en je weet niet wat je ermee moet doen. hij past bijvoorbeeld niet meer in je huidige pc. dus kan je een losse behuizing kopen bij bijv. een computerzaak. HD zet je daarin en je kan m gebruiken als 'portable' HD met USB aansluiting.

Verstandig is om bij een computerzaak even te vragen of ze een nieuwe bracket willen testen. Om er zeker van te zijn dat niet je HD zelf kapot is.

Aha, op die manier.. hmm, probleem daarmee vind ik wel, dat als het niet werkt, ik ook meteen m'n garantie kwijt ben (immers, ding opengemaakt is garantie weg).. maar ik ga eens informeren, dank voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan