Externe harddisk / stuurprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

mea culpa

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2004
Hallo iedereen,

Wij hebben ongeveer een maand geleden een externe harddisk (Lacie) gekocht. Na wat stress werkte dit apparaat uitstekend. Helaas door één of ander onbekende reden nu niet meer... :confused:

Wij krijgen volgende foutmeldingen;
-Onbekend apparaat
-Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geinstalleerd
-USB apparaat wordt niet herkend

Ik heb al elk mapje op de bijhorende CD-rom geprobeerd maar nog steeds lukt het niet.

Weet iemand wat ik kan doen?

gestresseerde groetjes,
mea culpa

;)

hmm, je hebt er een cd van?
- staat er ook een type op?
- en welk besturingssysteem heb je?

geen idee trouwens of hier wat tussen staat:
http://list.driverguide.com/list/company100/

(naam: drivers / wachtwoord: all

En je hebt wel wat van usb in je apparaatbeheer staan? (usb enabled in het bios):
- start -> Instellingen -> Configuratiescherm ->
- icoontje Systeem aanklikken
- dan op tabblad "hardware"
- en dan op de knop "apparaatbeheer"

Voor het correct kunnen helpen zou ik graag een typenummer willen hebben van de Lacie (goede keus trouwens!). Misschien zijn er (aanvullende) drivers op het Internet te vinden hiervoor.

Overigens: welk besturingssysteem gebruik je? :)

Hier ben ik weer.

Ik heb op de link naar drivers gezocht, maar ik heb nog niets gevonden dat werkt.

Mijn besturingssysteem is Windows XP maar van de externe harddisk heb ik geen nummer of type, want dat staat niet op de doos en ook niet op het boekje. Ik weet dus enkel dat het van Lacie is en 160GB.

Ondertussen hebben we nog onze gewone harde schijf geformateerd en toen Windows er opnieuw opstond herkende hij het toestel.
We kregen daarna weer de foutmelding dat een snel toestel op een trage Hub was aangesloten. Met de CD-rom van ons moederbord hebben we dan weer de USB 2.0 geinstalleerd en toen dat gebeurd was herkende hij het toestel weer niet meer?! :confused:

Groetjes mea culpa

Dus je zegt eigenlijk als je USB2 vanaf de moederbord cdrom installeerd geeft hij geen respons bij het aankoppelen van de ext. harde schijf?
Dat is vreemd, want hij zou op z'n minst zich moeten melden en dan een venster moeten weergeven van "drivers installeren", mochten deze niet aanwezig zijn.

Voor een link naar de juiste drivers moet ik toch echt een serienummer of productnummer hebben. Kijk eens onderop het apparaat of achterop...

Waar heb je deze schijf gekocht?

Wij krijgen alleszins geen melding om de drivers te installeren.

Dit hebben we ondertussen toch gevonden van nummers, hopelijk gaat het hiermee;

160GB LaCie P3 HD USB 2.0 EU+UK

Product code 300700EK
Serial 0881405270447C

Wij hebben de hd in een gewone pc winkel gekocht, maar wanneer we nu nog met vragen gaan krijgen we heel stomme antwoorden als "kijk eens in je bios", waar we natuurlijk niet meer verder geraken.

:)

Nog eens een vraagje;
door ondertussen hier en daar te zoeken ben ik op de site www.drivershq.com terecht gekomen.
Daar dedecteren ze je drivers en kan je dan de juiste downloaden indien je registreerd.
Bestaat er niet nog zo een site maar zonder dat je je moet registreren?

Op die site staat er dat die driver 'not required' is voor Windows XP en dat hebben we.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan