externe harddisk / USB-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mea culpa

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2004
Hallo iedereen,
Vandaag hebben we een nieuwe harddisk op onze pc geinstalleerd. Dit is een externe die op een USB 2.0 poort werkt. We zijn 99% zeker dat we een USB 2.0 hebben, maar volgens mij is het een trage. Of heb je daar geen trage en vlugge in?i :confused:
Het toestel werkt, maar als we iets van onze gewone harde schijf op de externe willen zetten gaat dat enorm traag! Verder krijgen we een foutmelding "snel USB aparaat aangesloten op een trage USB hub".
Kan iemand me misschien helpen?
Thanks,
mea culpa :thumb:

Zit er tussen jullie usb aabsluiting in de computer en de usb aansluiting van de harddisk nog een kastje.

Neen, geen kastje, enkel de kabel die de dikte is van een gewone kabel en naar het uiteinde toe (dicht bij de harddisk) een dikker rond gedeelte.

In de fout melding staat namelijk HUB, daarom vroeg ik dat.
Maar jullie usb aansluiting in de computer is dus van het trage type ofwel versie 1.0
Volgens jullie weten jullie zeker dat je een usb 2 aansluiting hebt in de pc.
Hebben jullie al eens bij de hardware gekeken of daar geen foutmeldingen staan.

Hub

De benaming HUB wordt gebruikt door windows omdat er vaak meerde aansluitingen op een pc zitten, dit wordt door een interne usb hub geregeld door windows vandaar de benaming.
ik raad ook aan eens onder aparaatbeheer te kijken wat er staat onder us controllers.
Als hier niet staat usb root 2 of usb versie 2 of iets van usb HUb 2 dan heb je dit dus ook niet.

is het een recente pc en een recente windows versie?

grtjs jjw

Het mag zeker niet langzaam gaan.
Bij mij zit en werkt ie in de verkenner even normaal als de andere schijven.

Ik heb eens gekeken onder apparaatbeheer. En daar staat vanalles over USB en USB hub maar nergens staat een 2 achter. Wil dit dan zeggen dat we toch geen USB 2 hebben?
Het is wel een recente pc, van ongeveer een jaar geleden. En we hebben Windows XP pro.
Groetjes

Zo duidelijk staat het er bij mij ook niet. Wel staat er een nummer achter 24D2, 24D4 enz.
Ik heb usb 2 maar ik heb geen idee of deze 2 vooraan voor usb 2 staat.

Zit er tussen jullie usb aabsluiting in de computer en de usb aansluiting van de harddisk nog een kastje
Ik heb er wel een kastje tussen zitten.
Heb je er ook geen firewire bij zitten? Die is altijd weer sneller dan USB1

Ik kan me niet voorstellen dat een 1 jaar oude pc geen usb2 heeft. Mijn oude was 3 of 4 jaar oud en had al usb2. Kun je niet met de naam en type pc gaan zoeken bij de leverancier of op het net?
Ook zou je met een programma als DrHardware kunnen kijken wat je in huis hebt?

Laatst bewerkt:
Ik heb dus volgens de handleiding van mijn moederbord 1 USB 2.0 poort, die staat aangeschakeld in mijn bios, maar toch lukt het niet.
Weet iemand mss hoe dat komt?

Er zit me iets bij dat je voor sommige pc's nog iets moest downloaden bij Microsoft.
Hopelijk weet iemand dit. Ik zal eens kijken of ik mijn handleiding kan vinden.

Service pack 1 wel geinstalleerd van windows xp.

Ja, nu snap ik het. Dit is inderdaad zoiets. Ik kan helaas dat dunne blaadje niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan