Externe harddisk wordt (niet meer) herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snowdrop

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2006
Berichten
5
Omdat mijn laptop het begeven heeft heb ik mijn harddisk (6 Gb) eruit gehaald en in een behuizing geplaatst om als externe harddisk te kunnen gebruiken op mijn pc.
Het voornaamste was dat ik enkele belangrijke bestanden kon overzetten op mijn pc en dat is ook foutloos gelukt.
Ik kon mijn harddisk via USB 2.0 aansluiten en hij werd meteen herkend als lokale harde schijf. Zo kon ik er alles normaal mee doen.
Nadat ik de belangrijkste bestanden had overgezet meende ik ruimte te kunnnen maken door bestanden te verwijderen want 6 GB is niet zoveel.
Ik denk dat ik daarmee de boel verknoeid heb want nu herkent mijn pc geen schijf meer.
Bij het aansluiten op de USB poort geeft hij nieuwe hardware aan en daarna dat die niet goed zal werken. Hij wordt aangegeven als apparaat voor massa-opslag maar niet meer als lokale schijf. Bij Deze Computer wordt hij ook helemaal niet vermeld.
Windows 98 stond er op en die heb ik verwijderd. Zou ik hiermee de ellende veroorzaakt hebben? En hoe kan ik dat eventueel oplossen? Graag zou ik nog wel mijn muziekbestanden die er op staan behouden maar dat is geen must.
Mijn huidige pc heeft als besturing Windows XP SP2.
Op dit moment kan ik op geen enkele manier toegang krijgen tot de externe harddisk.
Kan iemand mij helpen met het oplossen? Waarvoor bij voorbaat mijn dank.
 
hd

ik heb een 4,01 gb schijf meegekregen toen ik een pc had gekocht op en erg bekenden niet nader te noemen 2ehands verkoopsite.
hierna heb ik er een 80 gb schijf als 2e secondaire aangeslooten alles wat erop stond er af gegooit ( ook windows xp HOME ) hij is nu leeg (echt leeg).
met mijn 4,01 gb schijf (Windows xp PRO sp2) leest deze schijf gewoon als een legen ntfs of zoiets niks aan de hand ( ik heb deze schijf wel via setup windows xp home cd geformat ( in dat menu met blauw scherm ) meschien dat dit een veiligen optie was ofzo)

veel succes
en sorry voor mijn spellings fouten, heb dyslectie.
_________________________________________________________________________
mijn mp3 die ik vroeger ooit eens heb gekocht ( 64mb) heeft dit zelfde probleem.
hoor je bij het aansluiten dit geluid C:/Windows/media/hardwarefout.wav dit hoor ik steeds.
 
Bedankt voor de reactie.
Maar hoe kan ik mijn harddisk leeg maken (en formateren) als ze door mijn pc niet wordt herkend?
Groetjes.
 
Ik heb de behuizing van de harddisk open gemaakt, de harddisk eruit gehaald en gewoon terug gestoken, erop gelet dat die goed vastzat.
Behuizing terug dicht, schroefjes goed aangedraaid en hij doet het weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan