externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi
kheb een externe HD aan geschaft,het is usb 2 maar ik heb 1.1 en dus krijg ik een mooie waarschuwing dat een snel usb apparaat aan gesloten is op een trage poort.
het zou moeten werken maar noppes,nakkes nada,hij ziet hem niet ...wat doe ik fout???

Drivers ?

Wel de drivers kunnen installeren ?

In apparaat beheer geen geel vraagteken ?

Welk OS.

Zonder deze info kom ik niet veel verder.

Eric

hiephoi,
er zat een cdrom bij maar die schijnt niet te werken,vreemd.
ik heb die HD gewoon in dat kastje gekwakt kabels aan gesloten dicht geschroefd stroom erop en usb kabel erin...maar noppes.

Schijf is wel gepartitioneerd en/of geformateerd?

hiephoi,
euh...jumper?!?! kheb geen idee,direct uit de verpakking in het kastje geschroefd.
ik neem aan dat die jumpers goed staan en het is toch een externe HD?

gepartioneerd of geformateerd??? hum...komt schijnbaar toch nog wat meer bij kijken dus
hoe doe ik dit allemaal??? als ie aan staat komt ie nergens te staan.

Een USB drive

Zover mij bekend draait een USB opslagmedium niet zonder drivers.

In ieder geval mijn USB brander doet niets (wordt niet herkend) als ik niet de drivers heb geïnstalleerd.

Dus die CD toch maar aan de praat zien te krijgen.

Soms moet je de drive niet aansluiten voordat de drivers zijn geïnstalleerd, omdat hij het vertikt te installeren als de drive er al aanhangt.

Zover mij bekend kan slave en master alleen op een PATA. Net als SATA kent USB geen master of slave. In ieder geval kan ik mijn USB brander niet op slave of master zetten. Wordt ook niet in Post herkend.

Het kastje is alleen om hem te voeden, want USB geeft niet meer dan een aantal milli-amperes

En tot slot monteren en kwakken zijn aparte grootheden.

Laatst bewerkt:
In het kastje moet de schijf ook goed gejumperd zijn, soms als master, soms Cable select.

Formatteren

Geen zorg je kunt niet formateren wat niet herkend wordt.

Als hij eenmaal in apparaatberheer onder USB te zien is praten we verder.

Ik ga er van uit dat er nu een prachtig geel vraagteken staat.

Eric.

hiephoi,
nee...er staat nergens een geel vraag teken,drivers heeft ie ook ge-installeerd .
krijg alleen n schermpje te zien dat er een snel usb appr. aan gesloten is op een trage usb hub maar dat het wel moet werken zij het met een lagere snelheid.
ik hoop niet dat die HD naar de ***** is want het zakje waarin ie zat was n stukje open ( je weet maar nooit he)

Beste outlaw

Niet twee keer klikken, want nu staat hij er twee keer.

Verwijder er maar een door via aanpassen op verwijderen te vinken en te klikken.

Wat staat er dan wel in apparaatbeheer.

Als je via Conf.sch Systeembeheer, computer beheer gaat, kun je meteen bij Syteeminfo, onderdelen kijken of XP hem ziet.

Eric.

P.S. Dat icoontje hoort er te staan als je een USB apparaat hebt aangesloten.

hiephoi
xp ziet hem wel,hij is niet ge-initialiseerd ,ben ik op de goede weg?
grtzzz jos

Geplaatst door Tiborv
In het kastje moet de schijf ook goed gejumperd zijn, soms als master, soms Cable select.

In dat kastje wordt hij ook gewoon met een flatcable aangesloten, het lijkt misschien zo van buitenaf of hij alleen USB is, maar in dat kastje is het gewoon aangesloten als een normale harddisk, met flatcable dus. dus inderdaad, wat Tiborv zegt moet hij idd goed gejumperd zijn.

Je bedoelt dat je in windows nu een drive letter voor die externe harddisk hebt? Dan ben je inderdaad op de goede weg, nu kun je hem als het goed is gewoon formatteren en dan moet hij werken

hiephoi,
er gaat wat gebeuren,hij is nu online en ge-initialiseerd en is nu bezig te formateren.

hiephoi,robbert,eric en tiborv ik kom er nu wel uit,ik dank jullie hartelijk voor jullie tijd en expertiese en sluit deze topic als vraag opgelost thnx.:thumb: :thumb: :thumb:

Laten ***len

Zoals ik al zei USB is anders.

Er waren vroeger kastjes om een PATA schijf via USB aan te sluiten, maar zo lust ik er nog wel een. Je had ook kastjes om een drive op de printerpoort van je laptop aan te sluiten.

Je hebt blijkbaar in schijfbeheer hem kunnen aanmelden.

Wat kunnen we hier van leren.

Als een schijf het niet doet eerst in schijfbeheer kijken of hij wel is aangemeld.

Sorry ik had er zelf ook aan moeten denken,

Bij deze mijn excuses voor mijn lompheid.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan