Externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

petrlexa

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Ik weet niet waar ik deze vraag echt moet posten dus probeer ik het hier maa ff.

Ik zit met een probleempje.

Ik heb nu een computer. Leuk. Voor films en zo is het echt perfect. Waar ik soms tegenaan zit te hikken is dat ik ook belangrijke gegevens en programma's op deze computer heb staan. Dus als er een virus komt ben ik alles kwijt of beschadigd enz. Heel veel gezeur dus.

Ik heb over nagedacht om een extra computer ernaast te zetten voor de belangrijke spullen die dus niet in aanraking komt met internet. Maar dat is ook wat.

Weet iemand een oplossing voor dit?

Ik wil dus op een HD alles kunnen downloade en op internet en op de andere alles kunnen verwerken en opslaan zonder dat ik bang hoef te worden dat die besmet wordt door een virus.

Zo best een lang verhaal. Ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken.

Groeten,
Petr:rolleyes: :thumb:

Je zou inderdaad met een externe harddisk kunnen gaan werken, maar dat geeft geen garantie dat die virusvrij blijft. De bestanden die je download kunnen natuurlijk ook virussen bevatten. Weet niet in hoeverre je beveiligd bent met virusscanner maargoed

Geplaatst door Robbert1978
Je zou inderdaad met een externe harddisk kunnen gaan werken, maar dat geeft geen garantie dat die virusvrij blijft. De bestanden die je download kunnen natuurlijk ook virussen bevatten. Weet niet in hoeverre je beveiligd bent met virusscanner maargoed

De bestanden die ik zelf overzet daar ben ik het met je eens. Dat risico loop je steeds. Maar kan ik op een externe HD ook XP en/of programma's installeren. Dat weet ik dus niet. Als dat zo is lijk het mij een redelijk goedkope oplossing.

Je bedoelt of je bijv. office erop kan zetten en die dus alleen kunnen draaien op moment dat de externe harddisk is aangesloten?

volgens mij moet dit wel gaan ja, al weet ik dit niet zeker

je zou ook een ghost image kunnen maken van je systeem met alle programmas
als je dan ooit virus of andere hebt is heel rap weergezet

ook belangrijke data is op andere partitie zetten

externe hd is wel trager ;)

je kan zelfs op cd's installeren:p en het werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan