externe harddisk

• Onderwerp starter Onderwerp starter rama
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Hallo ik heb een wd externe harddisk van 300 G. Er staat nu 120 G op als ik er iets bij wil plaatsen geef die aan dat de schijf vol is. het gekke is dat er nog 180 G vrij is. Iemand een idee wat dat kan wezen? Gr. Rama

Hallo ik heb een wd externe harddisk van 300 G. Er staat nu 120 G op als ik er iets bij wil plaatsen geef die aan dat de schijf vol is. het gekke is dat er nog 180 G vrij is. Iemand een idee wat dat kan wezen? Gr. Rama

Hoi,

Is het een groot (bv ISO) bestand dat je wil verplaatsen?
Probeer het in in te pakken met WinRar.

Suc6.

Nee het is een film dus 4.7 G kan toch geen probleem zijn.

De kans is aanwezig dat je externe hd fat32 is.

Klik rechts op de driveletter van je externe hd en kies eigenschappen. Daar vind je het bestandssysteem

Dat bestandssysteem kan geen files groter dan 4GB aan en zul je moeten converteren naar NTFS.

Ga naar start, uitvoeren en typ in CMD en druk op OK. In het nieuwe venster typ je:

convert x: /fs:ntfs (waarbij x je driveletter is) en druk op enter

Oke ga ik doen,je hoort het nog.

Ik krijg nu deze regel. Bestanssysteem is fat 32. Voer de huidige volumenaam in voor station H

Hoe heet de schijf nu? Dat dien je in te voeren

My Book maar dat doet niks als ik dat achter de H zet, Ik snap er de ballen niet van.Even opnieuw mn drive letter is H. En en als ik daar kijk staat het zo My Book (H)

Haal via de eigenschappen van die schijf de tekst my book weg en geef of geen naam of geef de naam data. Voor de zekerheid rebooten en probeer het opnieuw

Lijkt niet echt mee te zitten ik krijg nu het volgende:
Dit station bevat fouten en kan niet worden geconverteerd. U moet het beschadigde gedeelte van dit station wissen door CHKDSK /F uit te voeren of AUTOCHK laten uitvoeren als de computer op nieuw wordt gestart.

Klik rechts op je H schijf en kies eigenschappen en dan tabblad extra en dan bij foutcontrole kiezen voor nu controleren

M@RIO het is gelukt, bedankt voor je geduldige uitleg. Gr. Rama

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan