externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
81
ik heb een externe harddisk met 3 Tb ruimte. Ik wilde hier twee volumes op maken. Nu heb ik het volume verkleind, dat ging goed. Maar het maken van een nieuw volume lukt niet. Ik kan de vrije ruimte ook niet meer toevoegen aan het andere volume. Nu zit ik met ongeveer 1,5 Tb waar ik niets mee kan. Wie weet een oplossing.
Het is een WD My Book 3 Tb.
 
Hallo Erszie,

Welk besturingssysteem heb je?
Indien Windows: ik ga er van uit dat je dit met schijfbeheer hebt gedaan, klopt dat??
 
Ik gebruik Windows 7. En de schijf is 4 Tb. Ik heb nu bijna 2Tb niet ingedeeld. Ik hoop dat jij het antwoord weet Jochem
 
Ik krijg een waarschuwing van mijn virusmelder dat ik dit programma niet mag installeren ivm bedreiging.
 
De schijf is MBR. Acronis ziet de ruimte en zegt niet toegewezen niet ondersteund. Met easus werkt het ook niet. Ik zie geen mogelijkheid om een volume aan te maken, wel voor een backup.
 
Maak een GPT schijf dan ervan, dan kun je na 2 TB ook partities aanmaken.
 
Neem daarvoor de GParted CD (google) en na het booten via CD/DVD drive kies je voor het programma GParted.
Je 3TB moet voor de zekerheid bij het opstarten aangesloten zijn.
Als goed is herkend GParted hem en volg je deze handleiding.
http://ridikulouse.blogspot.nl/2012/10/partitioning-and-formatting-3tb.html

LET GOED OP dat je de goede schijf pakt ... want anders ben je de inhoud van een verkeerde kwijt...
 
Ik heb 4 TB, dat zal wel niet uitmaken neem ik aan. Best wel een beetje spannend. Daar ga ik na het weekend mee aan de slag.
Bedankt alvast ik laat nog weten of het gelukt is:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan