Externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinSr

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
122
Het volgende probleem doet zich met mijn PC voor:

Ik heb op mijn PC een externe harddisk aangesloten deze zit bovenop de PC (Medion). Wanneer ik naar mijn externe harddisk ga en opent deze is dit maar voor 6 seconden. Hij (PC) sluit af en ik zit weer op mijn bureaublad. Ik heb ook al via een andere USB aansluiting contact gemaakt maar dan hetzelfde probleem. Sluit ik de externe harddisk bij mijn buurman z'n PC dan is er geen probleem. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want er staan veel foto's/films en muziek op mijn externe harddisk ongeveer 1,3 TB.Het is net of de externe harddisk op slot zit. geen toegang heeft.

In afwachting

MartinSr :(



_________________
Medion Akoya ,Windows 7 / Intel Pentium G6960 processor. AMD Radeon HD 6670 / 512 MB DDRS geheugen. 4 GB werkgeheugen. 1.5 TB harde schijf. /Explorer 10/Windows Live Mail/ Panda Antivirus 2015 / Nero DVD/CD Brander/HP Photosmart B110 printer
 
Start Windows eens in de veilige modus en sluit dan die externe disk aan. Wat gebeurt er nu?
 
Tip:
Mocht je die niet hebben, wellicht dat je er bij de buurman ook eerst even een goede kopie van kunt maken voordat er ergere dingen gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Zou ook zomaar een USB voedingsprobleem kunnen zijn. Heeft die externe harde schijf wel een eigen voeding(-sadapter)?

Tijs.
 
Knipsel 1.JPGKnipsel 2.JPGKnipsel 3.JPG

Werd mij ook al verteld over te veel stroom ook dit is het probleem niet.
Heb externe harddisk bij een ander op de PC aangesloten en geen enkel probleem alles ok.

Bijgaand een bijlage omtrent de externe harddisk J:

In afwachting

MartinSr
 
Je hebt nog steeds niet geantwoord op mijn vraag en daarnaast geeft het plaatje van schijfbeheer slechts +/- 25% weer van hetgeen daar zichtbaar zou moeten zijn (gezien de verticale schuifbalk)
 
Laatst bewerkt:
Knipsel 4.jpg

Hierbij een nieuw plaatje van schijfbeheer. Tevens wil ik opmerken dat ik een leek op PC gebied ben. Het is al heel wat dat ik
een plaatje van schijfbeheer hier neerzet.

In afwachting

MartinSr
 
Vraag het dan als je iets niet begrijpt!
Opstarten in de veilige modus doe je door de computer uit te zetten, weer aan te zetten en gelijk op F7 te trommelen.
 
Sorry voor het niet opvolgen van jouw vraag. Ik ben een leek op PC gebied. Ik heb de PC opgestart F8 ingedrukt daarna in veilige modus opgestart.
Na mijn inziens is er dan geen probleem.
Ik hoop dat ik het goed gedaan heb.

In afwachting

MartinSr
 
Begrijp ik je nu goed, dat wanneer je in de veilige modus de disk aansluit, alles werkt zoals het hoort?
 
Dan heb je de helft van het probleem reeds opgelost. Nu de andere helft nog...............

Maak eens screendumpje van alle processen die in de normale Windowsmodus starten (via Msconfig) en doe hetzelfde in de veilige modus.
Daarna start je in de normale modus op en zet alles uit zodat in de normale modus dezelfde services starten als in de veilige modus.
Dit herhaal je maar in de normale modus schakel je steeds 1 service erbij in. Net zolang totdat de harddisk weer niet werkt. Dan weet je welke driver / software de problemen veroorzaakt.

Daarnaast vind ik het trouwens vreemd dat van je externe disk er 9 giga 'niet is toegewezen'. Dit is m.i. ietwat 'raar'. Waaroom heb je ooit die 9 gig niet toegewezen gelaten, m.a.w. tijdens het formatteren is toen niet de volledige grootte benut.
 
Laatst bewerkt:
Helpmij 1.JPGHelpmij 2.JPG

Bedoel je deze afbeeldingen. Zoals ik al eerder schreef ben een leek op PC gebied

MartinSr
 
Je kunt weinig fout doen, want als je vinkjes uitzet wordt een service niet gestart. Als Windows 'gek' gaat doen dan schakel je die service (al dan niet in de veilige modus) gewoon weer in.
 
Moet nu naar mijn werk. Zou gauw als ik weer tijd heb meld ik me.
Bedankt tot nu toe

MartinSr
 
Wat ik misschien nog toe had moeten voegen in een eerder bericht (en daarom nu dan maar): van sommige services is het eigenlijk niet te verwachten dat ze boosdoener zijn, zoals bijv. de Realtek, Nvidia, Adobe, HP en nog meer. Die zou je bijv. met zijn alle tegelijk in kunnen schakelen en kijken of de externe disk goed werkt. Ik verwacht eigenlijk meer dat het probleem in de usb drivers zit.
 
Het is nu 23 november. Daar ik een poos in buitenland heb gezeten reageer ik nu pas. De fout zat in de Ex.harddisk in combinatie met mijn PC. IK heb een nieuwe ex.harddisk gekocht en alles over gezet. Ik wil een ieder hartelijk danken voor het meedenken en adviezen geven omtrent mijn probleem. Nogmaals mijn excuses voor het late reageren.
De ex.harddisk doet het prima op een andere PC.

Mvg

MartinSr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan