Externe harde schijf af en toe wel, vaak niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

ernveh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Ik heb al een tijd een externe harde schijf, maar opeens (volgens mij heb ik niets veranderd aan de software) herkende mijn computer mijn harde schijf niet meer. Ik krijg wel een aparte cd-station voor verwisselbare mediaopslag, maar meer niet. De harde schijf verschijnt niet meer bij mijn computer.
Ik heb al duizend fora gezocht om hulp hierbij te krijgen, maar niets heeft tot nog toe geholpen. Ik heb ondertussen mijn pc van windows 7 voorzien ipv windows vista. Daarnaast heb ik mijn harde schijf helemaal leeg gehaald, gecontroleerd op fouten en geformateerd. Ook is alle software up to date. Daarnaast heb ik andere usb-poorten geprobeerd, stroomvoorziening even uit te schakelen, opnieuw opstarten van mn computer etc. niets hielp. Heeft een van jullie tips om mij te helpen?

kan het zijn dat de kabel van de harde schijf naar de computer beschadigd is? de kabel vervangen kan het probleem oplossen!

als je de harde schijf ontkoppeld verwijder je de schijf dan veilig?

Nee ik denk niet dat dat het is, aangezien de harde schijf wel zichtbaar is op een macbook van iemand anders. Het is trouwens een western digital my book essential. Ik verwijder hem inderdaad niet veilig als ik hem ontkoppel, ik zou niet eens weten hoe dat moet trouwens.

Misschien dat het nu gelukt is. Ik ga mn computer nog een paar keer opnieuw opstarten etc. Maar het was waarschijnlijk dat hij niet op actief stond bij schijfbeheer. Ik kon dat niet veranderen eerst, maar toen ik hem er opnieuw inplugde wel. Dank voor de hulp

blij dat ik kon helpen, als je probleem is opgelost zet je de vraag dan even op opgelost?

Mvg,

Thomas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan