Externe harde schijf doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gordon180

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Vorige week is mijn harde schijf per ongeluk ontkoppeld van mijn laptop zonder dat ik hem eerst heb uitgewerpt (via het groen pijltje rechtsonder). Sindsdien heb ik problemen met mijn schijf.

Om te beginnen:
-Nadat ik de externe harde schijf weer aankoppelde miste ik van de 6 aangemaakte mappen. (ook nog de belangrijkste map die ik had)
-Daarna kopieerde ik nieuwe mappen naar de harde schijf en nadat ik deze wilden openen gaf hij aan dat ze leeg waren terwijl ik volle mappen had gekopieerd.
-Wanneer ik nu mappen wil kopieren, kan ik alleen nog mappen kopieren die niet te groot zijn, van een 0-400 MB ongeveer, grotere mappen van een aantal GB lukt ook niet meer.

Weet iemand wat ik kan doen aan deze 3 problemen?
Alvast bedankt.

Controleer hem even op fouten via deze computer - externe harde schijf - eigenschappen - extra - controleren op fouten

Ik heb besloten om de schijf maar te formatteren aangezien ik denk dat het toch niet meer te redden is. Ik heb alleen het probleem dat ik de schijf niet kan openen en als ik met de rechtermuisknop klik op de schijf opent ook niets. Zijn er programma's om (externe) harde schijven te formatteren?

Oke bedankt, maar betekent dit dat wanneer ik mijn harde schijf formateer ik hem erna wel weer kan openen en gebruiken?

Maar toch nog ff snel, zijn er nog andere programma's behalve Recover My Files die ik kan gebruiken voor mijn data die nog op de schijf staat terug te krijgen?

Laatst bewerkt:
Daar zijn er talloze voor. Probeer bijvoorbeeld even TuneUp undelete. Een google zoekopdrachtje op file recovery moet ook al een hoop opleveren.
En ja, als je harde schijf niet definitief kapot is kun je er na een format gewoon weer bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan