Externe harde schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Beste mensen,

ik heb een externe harde schijf: My Book 1T van Western Digital.
Heeft nooit lekker gewerkt op Vista, heb nu een nieuwe computer met Win10.

Ik wil die schijf als opslagmedium gebruiken voor Easy Transfer en moet hem dus formatteren, heb gezocht, maar niets begrijpelijks te vinden. Wie helpt me even?

BTW: is Easy Transfer handig of zijn er betere programma's? Meer tips voor bestanden overzetten? Zie er tegen op, vooral accounts en zo. Ik heb een aantal Outlook-accounts, internet etc.

Maar het gaat je om het formatteren nu begrijp ik ? En wat je snap je dan niet ?

Formatteren, gewoon rechts klikken in je verkenner op de externe HDD en dan voor formatteren kiezen.

Screen Shot 10-25-15 at 11.20 AM.jpg

Easy Transfer
Om die vraag te beantwoorden zullen we eerst moeten weten wat je precies wilt gaan doen :).

Easy Transfer als in de Windows Easy Transfer? Dat werkt vrij goed in mijn ervaring.
Outlook zal denk ik niet worden meegenomen.

Ja, dat precies wil ik doen.
Maar daartoe moet ik die externe schijf formatteren, en die optie staat er dus niet bij.

Er zit wel een programma dat SmartWare heeft bij, maar ook daar zie ik geen formatteeropties...

Klik eens op "deze computer", wat zie je dan allemaal? (doe desnoods een screendumpje bij je bericht)

Als ik mijn externe WD aansluit, dan ziet 'deze computer' er als volgt uit (plaatje 1)
Klik ik vervolgens rechts op de externe hdd, dan zie ik plaatje 2. Het kan bijna niet anders of jij moet iets soortgelijks te zien krijgen.1e.jpg2e.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan