Externe harde schijf G: HERSTEL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xdeboraah

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2015
Hallo,

Bij het aansluiten van mijn externe harde schijf aan mijn computer krijg ik ineens de melding G: HERSTEL.
Ik heb geen idee waar dit ineens vandaan komt en aangezien ik geen verstand heb van die dingen hoop ik dat iemand hier mij kan helpen. Wat zou ik kunnen doen om m'n bestanden te redden? Het gaat om een harde schijf van 1tb die bijna vol is dus het zijn nogal wat bestanden die ik terug wil halen.

Groetjes Deborah

Hoi hoi Deboraah

Maar waarom zeg je terug halen ? :( misschien schijf niet beschadigd is, en je moet ev. goede driver installeren ??
kijk maar even of je nieuwste driver vinden voor kan installeer je die, en als maar niets helpt ben zeker dat je meteen met andere tips verholpen zal worden ..:D

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik had een beetje op internet rondgekeken en daar las ik vooral dat de bestanden waarschijnlijk weg zijn dus vandaar het 'terughalen'.

Heb jij nog tips voor een goede driver of hoe vind ik dat? Ik ben echt een leek op dit gebied. Dan ga ik dat zeker eerst proberen.

Beste Deboraah of ze weg zijn dat kan je nog steeds niet weten eerst moet je kijken of dat zo is, en in dit geval je kan dat niet toch ..?

Daarom zeg ik, misschien als eerst je met juiste driver installeren proberen moet en dan ev. inhoud kijken, in dit geval als je hier plaatst juiste en recente harde schijf gegevens
kan ik je of iemand hier van andere helpers, driver zoeken helpen ..

Dus welke HD dat is merk /type ev. aanwezige nr. enz.. :(

Laatst bewerkt:
De harde schijf is van het merk iomega, model LDHD-UP, S/N nummer 97AW485D8F. Kun je hier iets mee? Er staat ook nog een P/N nummer op eventueel.

Dat is oke:thumb: en welke windows en windows bit gebruik je ?

Op start klikken ... en op deze computer met rechte muis-kant dan op eigenschappen :D

Laatst bewerkt:
moment zal proberen driver kijken, maar misschien ook iemand anders nu mee kijkt en zal vlotter dan ike deze driver vinden ..:(

Voor USB apparaten heb je geen driver nodig.

Hoe wordt die G: in verkenner gezien en kun je er ook op komen?

Zo niet, wel in schijfbeheer?
Via zoeken, diskmgmt.msc, rechtermuisklik erop, kiezen als admin.

Hi Lange Pier,

Bedankt voor je reactie.
Ik kan er wel in komen via verkenner. Hij geeft aan dat er 16gb op staat

Hi Lange Pier,

Bedankt voor je reactie.
Ik kan er wel in komen via verkenner. Hij geeft aan dat er 16gb op staat

En kun je ook bestanden lezen en/of gebruiken.

Maak eens wat screenshots van verkenner met die schijf open en van schijfbeheer als je er verder niets mee kunt maar vermoed dat de schijfnaam gewoon "HERSTEL" is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan