Externe harde schijf gedeeltelijk WISSEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Souris

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hallo Allemaal,
Net Windows 8.1 geïnstalleerd. Niet beter wel trager. Oorzaak. ?....
Nauwkeuriger gekeken. Wanneer je op « deze PC » klikt, wordt de mate van vol niet alleen numeriek aangeduid - nog 1,75 MB van 179 GB vrij - maar ook met een blauwe of een rode balk.
Dat trekt de aandacht. Inderdaad « nog 1,75 MB van 179 GB vrij » vraagt om onmiddellijke actie.
De bewuste schijf is heb ik uit mijn oude computer gehaald en gebruik die als archief. Heb ik eens een bestand nodig uit vroegere jaren dan ga ik naar de G-drive. Bovendien heb ik een (automatische) back-up in de vorm van een H-drive. Beide drives zijn met een usb-kabel met de pc verbonden.
De H-drive behoeft dus uitsluitend brieven, mails, foto's, werkbladen, tekeningen (cad), scans, pdf's e.d. te bevatten.
Maar er staan ook 'barstens' veel programma-files op.
De vraag is nu : kan ik die ongestraft verwijderen ?
Wie zou mij een antwoord willen/kunnen geven, waarvoor alvast mijn hartelijke dank.
Groetjes,
Souris

Hoi Souris,

Ik heb de vraag even een eigen topic gegeven aangezien je een nieuwe vraag stelt in een oudere topic en dit is niet toegestaan op Helpmij.nl.

Modag

Hoi Souris,

Ik heb de vraag even een eigen topic gegeven aangezien je een nieuwe vraag stelt in een oudere topic en dit is niet toegestaan op Helpmij.nl.

Modag

Hallo Modag,
...bedankt voor uw goede zorgen.
Zou evenwel het uitblijven van enige reactie op mijn vraag beïnvloed kunnen zijn door de plaatsing in een eigen rubriek ?
Of is het onderwerp voor de 'helpmijers' gewoon niet interessant genoeg ?
Heb overigens al een begin gemaakt met het deleten van 'mij nietszeggende' files zonder enige tegenstrubbeling...
Groetjes,
Souris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan