Externe harde schijf geeft verkeerde capiciteit aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

kowboy007haps1

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Berichten
94
hallo,

Ik heb de harde schijf van een oude computer die we niet meer gebruiken in een externe behuizing gedaan zodat ik hem als extene harde schijf kan gebruiken. Toen ik de harde schijf in de behuizing had gedaan en aansloot op mijn pc pakte hij hem gelijk al goed. Eerst even formatteren en hij kan nu gebruikt worden. Alleen geeft de computer aan dat de externe harde schijf 31 GB heeft. Terwijl dat rond de 80GB zou moeten zijn. Hoe los ik dit op? zodat hij die 80GB ziet?

Mvg Wim
 
Is die harde schijf niet verdeeld in twee partities?
Je kunt dit alsvolgt achterhalen:

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer (Windhoos Ikspee).

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer; Map 'Opslag' > Schijfbeheer (Windhoos Viesta).
 
Laatst bewerkt:
hallo,

Ik heb de harde schijf van een oude computer die we niet meer gebruiken in een externe behuizing gedaan zodat ik hem als extene harde schijf kan gebruiken. Toen ik de harde schijf in de behuizing had gedaan en aansloot op mijn pc pakte hij hem gelijk al goed. Eerst even formatteren en hij kan nu gebruikt worden. Alleen geeft de computer aan dat de externe harde schijf 31 GB heeft. Terwijl dat rond de 80GB zou moeten zijn. Hoe los ik dit op? zodat hij die 80GB ziet?

Mvg Wim

Je zou eens kunnen proberen de schijf naar NTFS te formatteren:

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197
 
Je zou eens kunnen proberen de schijf naar NTFS te formatteren

Hoi,

Sorry dat ik het zeg, maar wat moet dat dan voor effect hebben volgens jou?
Meest waarschijnlijk is dat er meerdere partities zijn en daaraan verander je met jou 'tip' helemaal niks .... :(
 
Is die harde schijf niet verdeeld in twee partities?
Je kunt dit alsvolgt achterhalen:

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer (Windhoos Ikspee).

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer; Map 'Opslag' > Schijfbeheer (Windhoos Viesta).

nee de schijf is niet opgedeeld in twee partities wel is het een FAT32 bestandsysteem terwijl de rest NTFS is.

Dus ik ga is proberen om hem naar NTFS te formatteren misschien werkt dat hoop het. Ik laat dat nog van mij horen
 
Ik heb een foto gemaakt van mijn harde schijf zonder het externe omhulsel. Er staat duidelijk 80GB en hij heeft op de andere computer ook 80GB. Er staat nu niks op geen enkel programma en toch geeft hij 32GB terwijl dat gewoon 80GB moet zijn.

Help? Of het nou FAT of NTFS is het blijft 32GB en hij is ook niet onderverdeeld in meerder partities.

dsc00677yw7.jpg
 
Ik heb een foto gemaakt van mijn harde schijf zonder het externe omhulsel. Er staat duidelijk 80GB en hij heeft op de andere computer ook 80GB. Er staat nu niks op geen enkel programma en toch geeft hij 32GB terwijl dat gewoon 80GB moet zijn.

Help? Of het nou FAT of NTFS is het blijft 32GB en hij is ook niet onderverdeeld in meerder partities.


@Wim:
Hoe je het gaat fixen weet ik niet, maar in elk geval helpt Ronnie je alleen meer verder in de problemen.
Hij adviseert je nu om een programma te downloaden waarmee je USB-flashdrives kan formatteren (dus USB geheugensticks zeg maar) .
En dat zal niet lukken, want het gaat bij jou om een gewone harde schijf en niet om een geheugenstick.

@Ronnie1
Dus Ronnie dringend advies: stop hiermee en geef de juiste adviezen !!!!

Om allerlei verwarring te voorkomen, reageer ik niet meer.
Ronnie en en Wim .... jullie komen er vast wel uit :p
 
Laatst bewerkt:
@ Teun

Je zou de tekst in de link nog eens door kunnen lezen :

Allows creation of a FAT32 volume larger than 32 GB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan