Externe harde schijf in je draadloze netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

andywebnl

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Ik heb wel is meegekregen dat je je externe hardeschijf kan aansluit op bijvoorbeeld je accespoint en dat je dan draadloos met al je computers binnen in je hardeschijf kunt komen. Is dit zo en hoe kun je zoiets opzetten?

Ja je kan een shared netwerk maken dus je kan je pc's ermee koppelen. Hoe je dit doet is makkelijk. Sluit je HDD aan. Maak een nieuwe thuisgroep en selecteer tijdens het maken van zo'n thuisnetwerk wat je wilt delen. Je ziet hier de HDD staan selecteer hem en je deelt hem via het netwerk nu. Maar je moet wel eerst met je andere pc's de thuisgroep joinen voor je dit kan zien.

Ok thnx

En is het dan ook mogelijk dat ik van uit een ander locatie hierin kan komen. Of moet ik dan eerder denken aan een server?

Helaas, dat is niet mogelijk want je zit in een thuisgroep dus in 1 netwerk. Er zijn wel software's die gratis zijn. Zoals teamviewer. Je computer moet hier wel voor aanstaan. Of een programma zoals loGmeIN. Dan kan je vanaf een andere computer op je computer komen en alles overnemen. Maar ja je moet toch denken aan een server zo kun je overal erin inloggen.

Er zijn genoeg routers die ook een externe harde schijf over het netwerk kunnen delen. Denk hierbij aan de wat duurdere routers die ook een USB poort hebben ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan