Externe harde schijf in netwerk erg traag met FAT32 geformateerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hallo,

Ik heb vorige week een externe behuizing gekocht en daar een 200 Gb Hdd ingezet. Het merk van de externe behuizing is Evertech type ET-1325. De HDD weet ik even iet welk merk. De hdd heb ik opnieuw geformateerd in Fat32 was eerst NTFS geformateerd in systeem kast.

Nu is echter het probleem dat de externe schijf erg traag is geworden in vergelijking met de eerdere configuratie in de systeemkast. Ik had er rekening mee gehouden, maar zo traag.... Voorbeeld Normaal kopieer je een 4 Gb in een paar minuten van de ene schijf naar de andere. Nu doet hij er wel uren over.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen? :rolleyes:

Je kunt deze schijf ook in het netwerk hangen als een soort ftd server. Wellicht is dat sneller als de optie SMB server waar ik nu voor gekozen heb.

Heeft iemand voor mij een oplossing.

Er doet zich nog een ander probleem voor en deze is dat ik met mijn laptop Toshiba P200-18V met Windows Vista de schijf niet kan bereiken althans deels. Na het aanklikken loopt mijn laptop vast. Met mijn andere computers met Windows XP er op kan ik de schijf wel bereiken. Herkent iemand dit probleem en heeft iemand van jullie hiervoor een oplossing? Ik hoor graag van jullie. Alvast enorm bedankt, :thumb:.

Deze vraag is nog steeds niet opgelost. Daarom zou ik graag nog een reactie krijgen. Ik ben er nu wel achter dat 1 computer in mijn netwerk de schijven wel normaal kan bereiken. Hieruit kan geconcludeerd worden dat het aan mijn laptop ligt. Kan iemand mij vertellen of er vaker dit soort problemen tussen bijvoorbeeld en windows xp en vista zijn geweest en hoe deze dan het beste opgelost kunnen worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan