externe harde schijf in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
314
Ik wil graag een externe harde schij in mij netwerk opnemen en deze delen. Nu is het zo dat ik hem aan een van mijn pc's heb zitten met een usb kabel maar nu duurt het ten eerste altijd even voor de harde schij herkend wordt. Hij zegt dan steeds dat hij sneller kan werken ofzo en vervolgens moet ik hem elke keer dat de pc aan gaat hem handmatig op delen zetten en dat zijn dus wel veel handelingen die je eerst moet doen.

Hoe kan ik mijn externe hardes chijf het beste in het netwerk plaatsen ?
Hoe kan ik hem het beste aansluiten ?
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij automatisch gedeeld wordt ?

Wie kan deze computerdummie helpen ?
 
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar is het geen beter idee om je externe HDD rechtstreeks op je router aan te sluiten?
 
Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar is het geen beter idee om je externe HDD rechtstreeks op je router aan te sluiten?

Dat gaat dus niet met een USB schijf op de gewone manier!!

Twee mogelijkheden:
a) een speciale router met USB aansluiting voor externe harddisks
b) een externe natwerk schijf (NAS)
 
kan je alle twee de opties even uitleggen ?
Ik heb echter net een nieuwe router dus dat zou zonde zijn als ik die al nieuw moet

Is er geen andere optie ?
 
Ok, niet zo ingewikkeld.

Er bestaan routers die naast alle netwerk-aansluitingen ook een speciale USB aansluiting hebben, waarop een externe harddisk aangesloten kan worden. Op die manier kun je een externe USB schijf in je netwerk plaatsen en bereikbaar maken vanaf elke pc in het netwerk, maar nogmaals, alleen met zo'n speciale router.

Ook bestaan er speciale netwerk harde schijven (NAS, oftewel Network Attached Storage).
Deze schijven hebben ook een netwerk aansluiting om ze met een UTP kabel op de router aan te sluiten

Een "gewone" USB externe schijf kun je anders alleen maar aansluiten op je PC en dan de mappen delen
 
:confused:Jammer heb dus net een nieuwe router (1 dag) dus deze zal dat wel niet hebben. Had ik dat maar eerder geweten maar ik kan hem dus alleen op de pc aansluiten en moet ik dan elke keer alles opnieuw op delen zetten als de pc aangaat ?
 
zou het eventueel geen optie zijn om een lege case voor zo'n NAS te kopen en je huidige schijf van case te veranderen?
 
Ja, gewoon die lacieschijf in een NAScase steken. De huidige case kan je altijd bijhouden, is handig voor something else.
 
hoe duur is zo iets dan ? En dat is gewoon een loss hoes ofzo waar je hem dan in doet begrijp ik dat goed ? Hoe heet dat dasn ?
 
Ja, zoiets is het. Soms als je een externe HDD koopt moet je hem zelfs zelf nog in de behuizing steken. De case is dus alles van je externe harddisk dat je aankoopt, behalve de HDD zelf. Is ook apart aan te kopen voor zo'n €50 geloof ik, kan ook zijn dat je het ergens veel goedkoper vindt voor gewone externe HDD's
 
hoop nog steeds op een makkelijkere oplossing :eek:

Ik heb zelf de NSLU2 van Linksys. Deze sluit je met een netwerkkabel op je bestaande router aan. Je kunt er 2 externe USB HDD's op aansluiten. Dit werkt ideaal voor ons. :thumb:

Ik heb even een linkje voor je bijgevoegd.

hxxp://www.centralpoint.nl/search.php?searchid=3361034

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan