externe harde schijf is nu interne harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter sax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sax

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2001
Mijn externe harde schijf was kapot, althans niet benaderbaar. Ik heb 'em gedemonteerd en in mijn copmuter geplaatst. De kabels daarvoor had ik en ook de aansluiting in de computer.
Naast de 2 harde schijven van elk 320 gb heb ik er nu een derde bij van 480 GB.
Tot nu toe werkt alles naar behoren. Kan dit zo maar? Moet ik een andere voeding oid hebben?

Wat is het beste om te formatteren: NTFS of FAT???

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Kijk aan, het betere knutselwerk.

In principe kan dit gewoon ja. Met je voeding zal je niet zo snel problemen krijgen, mits het ding al op zijn tenen loopt. Kijk gewoon eens even wat voor apparaten je allemaal in die kast hebt zitten, en tel het energie(piek)verbruik bij elkaar op.
Moederbord, processor, geheugen, videokaart (energievreter), HDD's, optische stations, en eventuele andere toeters en bellen.
Zolang dat niet het vermogen van de voeding overschrijdt, komt het goed.

Oh... enneh... bedenk daarbij ook hoe groot de kans is dat je je systeem tot het maximale belast. Als je geen zware aanslagen pleegt op je systeem enzo, is de kans dat de diverse onderdelen het maximale vermogen aanspreken niet zo groot. Je kan dan (redelijk) veilig met een theoretisch te zwakke voeding af.

Bestandssysyeem is beste NTFS, tenzij je nog van plan bent om DOS te gebruiken...

Dank je wel.
In het slechtste geval, wat gebeurt er dan?
Ik kan me voorstellen dat er iets met de voeding gebeurd. Kan dit de data op de schijven eventueel vernietigen?
In ieder geval bedankt.

Door het aansluiten van een extra harddisk gebeurt er als gevolg van je voeding helemaal niks!

Ik heb geformatteerd en de anders genoemd. Geen probleem.
Nu zie ik opeens dat de fourth slave disk error hard disk.
Wat betekent dit ???

Ik heb geformatteerd en de schijf anders genoemd. Geen probleem.
Nu zie ik opeens fourth slave disk error hard disk. En er wordt niet doorgestard.
Wat betekent dit ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan