Externe harde schijf mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1709

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Afgelopen week heb ik een Macbook Air gekocht, ik moet zeggen dat hij goed bevalt maar dat het erg wennen is. Zo liep ik tegen een probleem aan met mijn externe harde schijf.

In eerste instantie dacht ik dat het zonder problemen werkte toen ik hem op me mac aansloot, later bleek echter dat ik alleen bestanden ervan af kon halen en niets erop kon zetten. Nu heb ik heb gewist zodat ik wel weer bestanden erop kan zetten. Echter is nu het probleem dat ik geen bestanden groter dan 4 gig op mijn harde schijf kan zetten.

Weet iemand of ik dit alsnog kan aanpassen zodat ik toch weer grotere bestanden op mijn harde schijf kan zetten?

Merk harde schijf is overigens Hitachi. Ooit een keer gekocht voordat ik bedacht om een mac te kopen.

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt!

Als je de hd alleen op de mac gebruikt kun je het beste hem formateren als Mac OS Uitgebreid (journaled).

Als je de hd alleen op de mac gebruikt kun je het beste hem formateren als Mac OS Uitgebreid (journaled).

Dat is helaas niet het geval, als ik weer terug ben in Nederland zal ik zowel mijn mac als mijn windows computer blijven gebruiken.

Bedankt voor uw reactie!

Mvg,

Frank

De disk is nu geformatteerd in FAT32, zodat hij zowel op een Mac en een Windows pc is te gebruiken. Bestanden groter dan 4 Gb is door de beperking van FAT32 niet mogelijk.

1. Schijf in Mac formaat formatteren en op de pc het programma MacDrive gebruiken.

2. Schijf in NTFS formatteren en op de Mac een programma gebruiken dat NTFS kan lezen/schrijven (ik gebruik geen Mac, maar google op "mac ntfs" levert veel oplossingen).

Top, bedankt! Ik kies voor optie 1 aangezien ik zo min mogelijk op me mac wil hebben staan want geheugen is daarop beperkt! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan