externe harde schijf MY Book

Status
Niet open voor verdere reacties.

chupa1

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo,

Ik heb reeds langere tijd een exteren harde schijf MY Book, nooit problemen.
Nu heb ik echter mijn pc geformateerd, en sindsdien gaat om de zoveel seconden mijn exteren harde schijf automatisch starten,dit is erg irritant, vooral als ik met een bewerking bezig ben, moet het dan steeds annuleren

Is hier iets aan te doen?
graag jullie advies

groeten Gerda

Verken de hoofdmap van de My Book, en hernoem het bestand Autorun.inf naar iets anders.
Kijk of je probleem dan nog terugkomt.

We horen het wel.

Tijs.

externe hd schijf MY Book

Sorry, maar waar kan ik dat vinden

groet Gerda

Rechtsklik op de schijfletter die nu de My Book voorstelt, en kies Verkennen.
Kijk of je een bestand ziet dat autorun.inf heet. Indien gevonden, de naam veranderen naar iets anders, zoals autorun_origineel.inf

Succes,

Tijs.

externe hd MY Book

dit bestandje zit er helaas niet tussen

Kijk voor de zekerheid even na of het bestandje niet toevallig verborgen is:
Voor dit voorbeeld ga ik ervan uit je My Book schijfletter F: heeft. Verander dit zodat het aangepast is aan je eigen omstandigheden:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k dir /a F:\autorun.inf

Kijk of het bestand dan wél gevonden wordt / bestaat.

Tijs.

externe hd My Book

Ik heb het gevonden op deze manier, maar kan ik dit dan zomaar veranderen, heeft dat geen gevolgen voor de pc, en als het neit helpt, moet het dan weer terugveranderd worden

groeten

Ok, nu je het bestand gevonden hebt (weer ervan uitgaand dat F: de My Book voorstelt; aanpassen naar eigen schijfletter):

[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k attrib -r -s -h F:\autorun.inf

Als je dan weer de F: schijf verkent, dan zul je het bestand wél zien, en kun je de naam veranderen.

En nee, het heeft geen invloed op je pc. Het gaat er alleen om dat de meegeleverde software van Western Digital op de My Book niet automatisch wordt gestart zodra je dubbelklikt op je My Book in Deze Computer danwel dat diezelfde genoemde Western Digital software niet wordt gestart zodra je de My Book aansluit op je pc.
Bovendien kun je het bestand altijd weer terugwijzigen naar autorun.inf als je daar ooit toch prijs op zou stellen.

We horen wel of het je nu wel gelukt is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
externe hd My Book

Dank je wel voor dit antwoord, ga het zo dadelijk veranderen.
Ik heb dus echter mijn ext. hd altijd aangesloten staan, daar ik veel met Paint shop pro werk, en dit i.s.m. de ext. hd gebruik

vriendelijke groet,
Gerda

externe hd My Book

Ik heb alles dus nu veranderd, en ben heel benieuwd of het geholpen heeft

wordt vervolgd

groetjes Gerda

externe hd My Book

is nu een uur geleden, dat ik het veranderd heb, en tot nu toe slechts één keer dat hij automatisch opstartte, dus heb goede hoop, dat het is opgelost.

in ieder geval heel erg bedankt voor de hulp

groetjes Gerda

Natuurlijk hoef je onderstaande vragen niet meer te beantwoorden als je probleem voorbij is. ;)

Wat je nog niet vermeld hebt is:
1. Of je de meegeleverde software van de My Book ook geïnstalleerd had (PS: Die software heb je niet nodig als je de My Book puur als externe harde schijf gebruikt).
2. Waar je nu precies op Annuleren drukt: Wat voor (installatie?-)programma gaat het dan over? (Een schermafdruk daarvan zou misschien ook handig zijn)

Alleen als de melding (na een volgende herstart) wéér komt, dan graag de antwoorden op bovenstaande vragen meeposten.

Zodra je positief het idee hebt dat het probleem echt is opgelost, dan graag de vraag op Opgelost zetten.
Dat kun je doen door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", die je vindt rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

externe hd My Book

Hallo Tijs,

vraag 1 : ik gebruik hem alleen als externe harde schijf,
vraag 2: vb kan ik niet meesturen, want komt niet meer, het betrof een klein schermpje wat automatisch kwam en dat aangaf dat het automatissch opstartte en dan zocht het de hele ext. hd af, met veel gepruttel

Ik heb de pc helemaal uitgezet en opnieuw opgestart, en alles schijnt nu helemaal goed te gaan.

groeten

Gerda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan