Externe harde schijf mybook wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

humolezer

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Berichten
24
Hallo,

Ik heb net Vista home premium op m'n pc gezet en alles werkt goed, behalve mn externe harde schijf.:confused: Als ik hem aansluit (via USB) krijg ik het bericht: "Het USB apparaat wordt niet herkend." Nu, dit vindt ik toch wel zeer raar want: de harde schijf wordt wel herkend onder windows XP op dezelfde pc (dualboot). Hij wordt ook herkend op de pc van vader, staat ook windows vista home premium op(zelfde systeem, andere serial gekocht). (Eigelijk werd hij altijd herkend op alle systemen) Op de doos staat zelf Vista Compatible... en al mn andere apparaten die niet vista compatible zijn werken vlekkenloos. Ook heb ik gezocht naar drivers maar geen enkele gevonden, omdat het plug and play is.(behalve dan een driver voor windows 98SE maar na installatie werkt het nog niet). Kan iemand mij helpen? Als ik het probleem niet opgelost krijg zal ik waarschijnlijk terug naar XP moeten overgaan...

Alvast bedankt

ps: sorry voor al de haakjes...
 
Laatst bewerkt:
USB schijf wordt niet herkend

Bent U "up-to-date" met de VISTA-patches? Er was een tijd (ik geloof tussen de "october" en "november" updates, dat het automatisch zoeken naar de standaard drivers voor USB apparaten mis ging. Wat wel werkte (en nog werkt) is als U expliciet de directory %system%\system32\ ingeeft. Door een van de latere security updates is het probleem "geruisloos" verholpen.

Wat soms ook helpt is de removal van alle INFCACHE.1 bestanden (er worden dan nieuwe aangelegd). Daarvoor wel eerst de "permissions" wijzigen.

Verder herinner ik mij dat een verandering van een registry key-value t.a.v. "UBSSTORE" soms het probleem verhielp. Die stond op een gegeven moment op "manual" en moet op "automatic" staan. Alleen heb ik de instructie ter zake niet meer kunnen terugvinden. Hoe het ook zij, als VISTA op stand "december" is, moet het probleem opgelost zijn. De expliciete verwijzing naar C:\WINDOWS\SYSTEM32 werkt in elk geval.
 
Ik ben volledig up-to-date. Ik zal eens proberen wat u gezegd hebt, misschien helpt dat. In de systemtray kan ik zien welke apparaten geïnstalleerd zijn en welke niet en er staat dan onbekend apparaat : klaar voor gebruik en dan nog: de beste stuurprogramma's zijn geïnstalleerd als ik kies voor drivers zoeken op het internet.
Alvast bedankt voor u respons.
 
USB Drive op iBook

In de meeste gevallen gebruikt VISTA de meegeleverde standaarddriver voor een hard disk (of het moest een hele speciale zijn), en deze wordt uit windows\system32 opgehaald, niet uit het internet. Hetgeen dan precies deze fout veroorzaakt. Veel succes
 
Ik heb INFCACHE.1 verwijdert, maar dat hielp niet. Bij de registery bedoeld u denk ik de map USBSTOR, want UBSSTORE bestaat niet.(bij mij toch niet.) Wat is de waarde voor manueel en voor automatisch? en bij welk bestand moet dit gedaan worden?
Wanneer ik kies voor het stuurprgramma te zoeken in system32 krijg ik even later het bericht: De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geïnstalleer Er is door windows geen nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden.
 
USB Device

Sorry,
dan heb ik U geheel op het verkeerde spoor gezet. Mijn aanbeveling had betrekking op de toestand waarbij de installer klaagt dat hij de driver niet kan vinden. Nu begrijp ik, dat de driver zelfs al is geïnstalleerd. Daar ligt het dus niet aan.

Volgende vraag: Wat staat er precies onder de "eigenschappen" van de "gele" apparaten (met uitroeptekenwaarschuwing?)
 
eigenschappen van onbekend apparaat:
apparaatstatus: Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd.

en onder tabblad details:
-apparaatbeschrijving: onbel-kend apparaat
-Hardware-id's: USB/UNKNOWN
-Compatibele id's: USB/UNKNOWN
-apparaatklasse: USB
-apparaatklasse GUID: {36fc9e60-c465-11cf-8056-444553540000}
-Stuurprogrammasleutel: {36fc9e60-c465-11cf-8056-444553540000}\0006
-congif flags: 00000000
-fabrikant: (Standaard USB Host Controller)
-Locatiegegevens: Port_#0004.Hub_#0003
-Naam van het fysieke apparaatobject: \Device\USBPDO-3
-Mogelijkheden: 00000004
CM_DEVCAP_REMOVABLE
-GUID van bustype: {9d7debbc-c85d-11d1-9eb4-006008c3a19a}
-Verouderd bustype: 0000000F
-Busnummer: 00000000
-Enumerator: USB
-Adres: 00000004
-Energiegegevens:Huidige energiestatus:
D3

Stroomvoorzieningsmogelijkheden:
00000019
PDCAP_D0_SUPPORTED
PDCAP_D3_SUPPORTED
PDCAP_WAKE_FROM_D0_SUPPORTED

Toewijzingen van energiestatus:
S0 -> D0
S1 -> D3
S2 -> D3
S3 -> D3
S4 -> D3
S5 -> D3
-Beleid voor verwijderen: 00000003
-Standaard voor beleid van verwijderen: 00000003
-Installatietoestand: 00000000
-Weergegeven naam: Onbekend apparaat
-Pad naar apparaatinstantie: USB\VID_0000&PID_0000\5&39851150&0&4
-DevNode-status: 01806000
DN_DISABLEABLE
DN_REMOVABLE
DN_NT_ENUMERATOR
DN_NT_DRIVER
-Probleemcode: 00000000
-bovenliggende: USB\ROOT_HUB20\4&2cbd851e&0
-Sterke naam van stuurprogrammaknooppunt: usb.inf:Generic.Section.NTx86:BADDEVICE.Dev:6.0.6000.16553:usb\unknown
-Datum van stuurprogramma-assembly: 21/06/2006
-Versie van stuurprogramma-assembly: 6.0.6000.16553
-Beschrijving van stuurprogramma-assembly: Onbekend apparaat
-INF-naam: usb.inf
-INF-sectie: BADDEVICE.Dev
-INF-sectie-uitbreiding: .NT
-overeenkomende apparaat-id's: usb\unknown
-Leverancier: Microsoft
-Rangorde van Geïnstalleerd stuurprogramma: 0DFF0000
-Lange naam van klasse: Universal Serial Bus-controllers
-Korte naam van klasse: USB
-Geen installatieklasse: <waar>
-Pad naar klassepictogram: %systemroot%\system32\setupapi.dll,-20
-Lagere logoversie: 5.12
-Weergegeven naam: Universal Serial Bus-controllers


Ik hoop dat dit is wat u bedoelde, er zullen waarschijnlijk veel overbodige gegevens tussen staan.
 
USB device

Hallo,

Uw log wijst erop dat de device driver NIET geïnstalleerd is, hetgeen ons terug brengt naar de vorige context. In elk geval is het goed de device te verwijderen, alvorens een nieuwe "herkenning" te starten.

Inmiddels heb ik wel de key-value gevonden die mogelijkerwijze moet worden aangepast, en wel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\USBSTOR

Set the "Start" value stored in this key to a value of "2".

Mochten de laatste VISTA-patches geïnstalleerd zijn, dan is deze waarde reeds geselecteerd.

Maar, als Uw poging met een manuele locatie c:\windows\system32, eventueel meer generiek: c:\windows\ niet lukte, dan is het onwaarschijnlijk dat dit nu wel een oplossing is.

Misschien is het de moeite waard het toch "from scratch" nog een keer te proberen.

Sorry voor dit "heen en weer", maar ik heb ik op dit moment geen verdere suggesties. Laat mij a.u.b. weten of het probleem beklijft, zo ja blijf ik erover nadenken.

Veel succes!
 
Het probleem blijft -jammer genoeg, na zoveel pogingen- nog:(
Alvast erg bedankt voor uw reacties. Als u niets meer weet wat ik nog kan doen, ga ik denk ik overwegen om vista eraf te gooien en verder te werken met de goeie ouwe XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan