externe harde schijf niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

rita couvreur

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Berichten
74
hallo allemaal,

Ik ben al een aantal dagen bezig om een externe harde schijf te openen op de computer.(SATA/IDE HDD). Even de geschiedenis: deze schijf met usb aansluiting werkte goed op een computer met windows xp. Maar omdat ik de gegevens graag thuis wilde gebruiken op een laptop met windows 2000 nam ik hem mee naar huis en sloot hem aan. ALs ik een usb stick plaats krijgt die onmiddellijk een station toegewezen maar dit is niet het geval met de HD. Daarna heb ik het geprobeerd op de PC met windows XP maar ook daar krijgt de HD geen station toegewezen. Hoe kan ik de gegevens benaderen of hoe kan ik een station toewijzen zonder dat de computer vraagt of ik de hd wil formatteren?
Hopelijk hebben jullie een simple oplossing voor mij als digibeet...

Groet,
Rita
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga naar start/uitvoeren tik dan diskmgmt.msc dan ok drukken zie je hem dan ertussen staan?
 
externe harde schijf

Het is me nog steeds niet gelukt omde externe HD te benaderen. In schijfbeheer wordt deze niet weergegeven; wel bij apparaten(in schijfbeheer) onder de naam USB Device en bij de USB. Hoe kan ik er voor zorgen dat er een stationsaanduiding aan wordt gehangen zonder dat de ext.HD wordt geformatteerd? Iemand enig idee..?


groet,
Rita
 
externe hard disk

Hallo allemaal,

Tot op heden kreeg ik altijd snel een antwoord als ik een probleem aanmeldde. Maar deze keer niet. Een keer een antwoord en daarna bleef het stil. Is er iets veranderd bij helpmij? Dan wil ik het graag weten...

groet,
Rita
 
Misschien omdat je een vrij moeilijk probleem hebt en daarom de meeste mensen niet 1-2-3 een oplossing weten?

Probeer eens de schijf onder apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw op te starten, wordt de schijf nu wel herkend? (eventueel zonder schijf en deze later aankoppelen).
Koppel de harde schijf weer eens aan op de pc waar die wel goed op werkt, en kijk naar schijfbeheer, staat de harde schijf hier als dynamisch?
Zo ja, dan kan dat soms voor problemen zorgen, beter is het om de schijf standaard te maken.
Meer suggesties zou ik ook zo even niet weten.
 
Hoi

ook al is de vraag 1 jaar oud nu staat de vraag als niet opgelost ik had hetzelfde pro een 500 giga die niet werd weer gegeven nu stond er bij niet veel op dus heb ik de HD extern geformateerd en nu staat hij in orde in het rijtje schijfbeheer en hij werkt.

Hou goed in de gaten dit is een extern apperaat deze moet je altyd veilig verwijderen zie pic rechts in balk doe je dit niet dan kryg je al snel problemen wat ik hier en daar gelezen heb.

Kan je niet formateren dan weet ik de oplossing ook ff niet het fornateren werkte bij mij perfect

Greetzzz
 
Asl de vraag 1 jaar oud is, hoef je geen reactie meer te plaatsen. ook al staat de staus van de vraag op "niet opgelost".

Oude topic's kicken is niet de bedoeling.

Deze sluit ik daarom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan