externe harde schijf niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sampiesamson

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
hallo,

Gisteren avond ging mij oude computer kapot en de winkel zei dat het een duur grapje was dat te laten maken.
dus ik heb een nieuwe computer gekocht alleen konden me oude harde schijven er niet meer in.
ik had er 2 in zitten alleen was dit oude aansluiting en die konden niet meer in de nieuwe computer.
de enigste mogelijkheid was om die 2 harde schijven externe te laten maken.
ik had 1 schijf voor windows en 1 met belangrijke gegevens.
de harde schijf waar windows op stond is geformateerd die is in een externe bak gestopt en die werk prima.
mijn andere harde schijf waar me belangrijke dingen opstaan is niet leeg gemaakt en gewoon zou externe gemaakt alleen die word niet door me computer opgepakt.
als ik me externe harde schijf aanzet hoor ik heb gewoon op starten en draaien alleen ik kan hem nergens op mijn computer vinden
me computer geeft zelf ook niet aan dat er nieuwe hardware gevonden is

het is een excelstor 80gb harde schijf
iemand 1 idee wat ik nog kan proberen?

via computer management en dan in schijfbeheer kijken als het goed is moet hij er bij staan

zet je oor dan eens op de hdd maak dan eerst de case open en zet dan de hdd aan hoor je dan iets van geklik of andere rare dingen ??? heb zelf een externe hdd van lacie en hij is ook buiten gebruik van wege een tikkende head(s) van seagate type Barracude 7200.11 250GB

EDIT: zet er een jumper setting misschien helpt dat

De jumper zetting heb ik op alle mogelijke manieren gedaan en luisteren ook
ik hoor alleen een soort tik als me hdd op start

is het getik alleen als hij de armen calibreerd of blijft het ???????

nee hij blijft niet tikken.

het probleem is opgelost.
het bleek dat 2 externe bakken van mij kapot waren die nieuwe die ik gekregen had en kapot knopje en die andere tja geen idee wat daar mee was

toevallig maar waar ben blij dat me hdd niet kapot is

nee hij blijft niet tikken.

het probleem is opgelost.
het bleek dat 2 externe bakken van mij kapot waren die nieuwe die ik gekregen had en kapot knopje en die andere tja geen idee wat daar mee was

toevallig maar waar ben blij dat me hdd niet kapot is

Kun je ons iets vertellen over de jumper settings ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan