Externe harde schijf niet toegankelijk, Testdisk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karel2011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2011
Hi allemaal.

Ik heb een externe harde schijf van Adata (NH93, 640 GB). Altijd goed gewerkt. Onlangs op reis geweest (hard disk in koffer, vliegtuig, wel goed ingepakt) en nu kan ik de harde schijf niet meer in. Heb dit geprobeerd op meerdere computers. Harde schijf wordt wel herkend ("Local disk G:") in Verkenner. Ik gebruik Windows 7 (32 bit). De harde schijf heeft een beschermhoes en ziet er totaal niet beschadigd uit.

Ik heb na het lezen van eerdere berichten hier Testdisk gedownload in de hoop dat dit werkt. Aangezien ik beperkte computerkennis heb loop ik nu echter vast.

Ik heb de volgende stappen gevolgd in Testdisk 6.12:
- Create log
1. Harde schijf geselecteerd (hij geeft overigens alleen mijn externe harde schijf weer, geen interne, en mijn harde schijf staat er in 1 regel beschreven, geen verdere partities)
- Partitie table geselecteerd (staat automatisch op "none", maar ik heb "Intel/pc" geselecteerd aangezien er wordt aangeraden door Testdisk dat "None" zelden voorkomt
2. Vervolgens "Analyze" geselecteerd, uitkomst is dat er geen partities worden gevonden en er dus ook geen bootable is
3. "Quick search" geselecteerd (wat overigens best lang duurt), en dan krijg ik de melding na ongeveer 50% check dat "can't read FAT boot sector" en "invalid FAT boot sector".
4. Na 100% check krijg ik de melding “Hard disk seems too small” en “Following partitions can’t be recovered".
- Daar ben ik gestopt want ik weet niet wat een volgende stap moet zijn.

Ik heb van de genummerde stappen screenshots toegevoegd voor uitgebreidere informatie.

Ik loop nu volledig vast en de data op de schijf is er waardevol voor me. Bijkomend probleem is dat ik in Nepal woon en niet echt IT-experts om de hoek heb.

Help!!!

Bij voorbaat veel dank.

Bijlagen

• Testdisk step 4.jpg
    Testdisk step 4.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 84
  • Testdisk step 2.jpg
    Testdisk step 2.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 95
  • Testdisk step 3.jpg
    Testdisk step 3.jpg
    39,5 KB · Weergaven: 68
  • Testdisk step 1.jpg
    Testdisk step 1.jpg
    49,3 KB · Weergaven: 87
je harde schijf is kapot,waarschijnlijk een opdonder gehad in de bagage afhandeling op vliegvelden

Uhmmm.. Dank, Bertus. Is er een manier om de data terug te krijgen?

er zijn bedrijven die voor erg veel geld je data kunnen proberen te rug te krijgen

Bertus, kan je me uitleggen hoe je tot de conclusie komt dat de schijf echt kapot is, en waarom een programma als Testdisk niet werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan