Externe harde schijf niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenSt

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Hoi, ik heb al even rondgekeken maar kan de oplossing niet vinden voor het volgende probleem. Ik heb een document met plaatjes toegevoegd. Het probleem is alsvolgt:

Laatst heb ik mijn computer geformatteerd, hiervoor heb ik netjes alles op een externe harde schijf gezet. Stom genoeg maar helaas wist ik dit niet heb ik deze via USB aan de computer laten zitten. De harde schijf “denkt” nu dat ie een interne harde schijf is en is niet meer zichtbaar in de verkenner:

Ik gebruik Windows XP Home Edition. De schermafbeeldingen lijken anders door Vista Pack dat ik gebruik. Schijf I is de “gewone” harde schijf die opgedeeld is in twee partities
De verwisselbare schijven E t/m H zijn van de card reader.

Als ik de harde schijf aansluit wordt wel aangegeven dat deze wordt herkend en goed werkt en veilig verwijderd kan worden

Ik wil graag dat deze bij de verkennerlijst komt en dat het weer een echte verwisselbare schijf is. Ik heb gecontroleerd of dit ook zo op andere computers wordt weergegeven en dit is het geval. Ook op deze computers wordt de harde schijf wel herkend maar is niet zichtbaar

Ik hoop dat je mij kunt helpen, alvast bedankt

Bijlagen

Zelf verder gezocht maar nog niet gevonden

Natuurlijk ben ik zelf ook nog op zoek maar het antwoord nog niet gevonden.

1. Windows zegt dus dat ie goed werkt
2. Komt niet voor bij verwisselbare opslag in computerbeheer
3. Komt niet voor bij schijfbeheer (via Beeld -> Boven -> Schijvenlijst)
4. Hij doet het wel want data recovery heeft alles teruggevonden en zodoende heb ik alles teruggehaald. Dit programma gaf 'm overigens code 5 (voor als iemand dat iets zegt)

Waar zit 't probleem, in Windows of in de schijf?
Ik begin redelijk wanhopig te worden dus ik hoop echt dat iemand mij kan / wil helpen.

Laatst bewerkt:
Weet niemand hier het antwoord op

Please help me hiermee, ik zit behoorlijk vast

Externe HD verwijderen

Mijn probleem was dat mijn externe HD wel was aangesloten en niet zichtbaar in Mijn Computer
Het kan zijn dat dit komt doordat ik hem niet goed heb losgekoppeld
zie rechts onderin : Apparaat loskoppelen
En even stoeien in het menu Apparaabeheer: kijken of het usb apparaat is aangesloten:

Bij mij werkt alles voorlopig weer
Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan