Externe harde schijf onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Wie kan me helpen met het volgende.
Ik heb al circa een half jaar een 500 gb harde schijf.
Gisteren gaf hij ineens bij het afsluiten van de PC een melding in de geest van Kan bestand niet opslaan op schijf I: , ongeldige bewerking ...
PC was toen zeer zeer traag.
Na reboot was harddisk ineens niet meer zichtbaar. Inmiddels diverse malen geprobeerd met aan en uitzetten maar de externe harddisk komt niet meer zichtbaar opzetten.

Middels: Systeembeheer, computerbeheer, schijfbeheer is de schijf ook niet meer te zien.
OOk hier komt ie niet meer zichtbaar.

Je merkt wel aan externe harde schijf bij aanzetten dat hij klikt klikt klikt, maar hij klikt of rolt niet door.

Wie weet raad ???:o

Inmiddels misschien iets meer informatie.
In systeembeheer,computerbeheer, logboeken staan bij optredeing van het probleem gisteranavond diverse gele waarschuwings uitroeptekens.
Er zijn c.a. 20 waarschuwingen
Enkele hiervan zijn:
* Er is een fout ontdekt op apparaat tijdens een wisselbestandsbewerking (gebeurtenis-id 51)
* Het legen van gegevens naar het transactielogboek is mislukt De gegevens kunnen beschadigd raken (gebeurtenis-id 57)
* Uitgestelde schijfbewerkingen zijn mislukt. Kan niet alle gevens voor bestand H:\$Mft opslaan. De gegevens zijn verlorren gegaan. Deze fout kan veroorzaakt zijn door een fout in de computer hardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand elders op te slaan
(gebeurtenis-id 26)
* De COM service voor IMAPI cd-branders service is naar een Starten uitvoeringsbestand verzonden

SLIK

vraag is nog openstaand, wie weet raad ?

Schijf klikt c.a. 15 maal na aanzetten (net of deurtje open en dicht gaat) en zwijgt dan volledig.

Ja heb ik bandit, alleen garantiperiode is over.
Denk je dat wanneer ik na leverancier ga er nog data te redden valt of geef je me weinig kans ?

Ligt er aan hoe oud ie is .3Jaar?

En je data kost veel geld om dat doot een PRO te laten redden.

Ik moet de bon eens gaan zoeken. Ik heb deze dacht ik c.a. 1 jaar geleden gekocht. Dan zou de garantie verlopen zijn.
Betekent klikken schijf helemaal defect ?
Dan hoop ik misschien uit coulance nog een vervanger te krijgen

Je zou natuurlijk eerst eens kunnen proberen de schijf op een andere pc aan te sluiten, kijken of het daar ook mis gaat.

geprobeerd maestro op Pc van mijn zoon.
Ook hier komt de schijf niet meer opzetten.
Dit betekent dus waarschijnlijk Echt stuk ?

Mijn ervaring.......heel vaak kabel defect, maar ook vaak harddisk iets te ruw behandeld en dus overleden.

Ik denk dat ik het zelf veroorzaakt heb.
Harddisk stond op PC.
Doordat ik tegen Pc stootte viel harddisk op grond. Op dat moment werd niks naar schijf geschreven maar daarna is euvel begonnen.
Ik hoor het al schijf overleden, niks maar aan te redden toch ?

Ik denk dat ik het zelf veroorzaakt heb.
Harddisk stond op PC.
Doordat ik tegen Pc stootte viel harddisk op grond. Op dat moment werd niks naar schijf geschreven maar daarna is euvel begonnen.

Klinkt niet goed, ik denk niet dat dit nog te redden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan