Externe Harde Schijf probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnyGroningen

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Beste lezer,

Ik heb een externe harde schijf van 500gb. Ik heb 2 PC's en daar wil ik soms (grote) bestanden mee uitwisselen, dat doe ik doormiddel van de externe Harde Schijf:rolleyes:. Alleen nou heb ik het probleem dat als het bestand groter is dan ~2 gb het niet op de harde schijf kan. Er is gewoon nog 400 gb vrij:confused:. Als ik het probleer over te plaatsen zegt hij dat er onvoldende schijfruimte is.

Maar stel dat ik het bestand in stukjes van bijv 100 mb hak dan kunnen ze er wel allemaal in:shocked:, nou vind ik het erg irritant in het de hele tijd in stukken te hakken en daarna weer inelkaar te zetten.

Dus mijn vraag is: Hoe zorg ik ervoor dat mijn hardeschijf wel grote bestanden opneemt?

Alvast bedankt:thumb:

Johnny

Hoi,

Zit zomaar even mee te denken hoe is de schijf gefomateerd in fat 32 of ntfs?

Modag

Hoi

Waarschijnlijk staat die schijf als FAT ingedeeld?
Wil je even kijken?(eigenschappen)

Hoi,

Je bestanden veilig stellen en dan naar ntfs formateren.

Modag

Ahummmmm;)

doe de volgende stappen waarbij je de schijfletter moet vervangen voor de letter van jou externe schijf.Dit als er al data opstaat.
Zoniet dan kan je hem als ntfs formateren

Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Bureau-accessoires aan en klik op Opdrachtprompt.
Typ het volgende bij de opdrachtprompt, waarbij stationsletter het station is dat u wilt converteren:
convert stationsletter: /fs:ntfs
Typ de volgende opdracht als u bijvoorbeeld station E wilt converteren naar NTFS:
convert e: /fs:ntfs
Opmerking Als het besturingssysteem zich op het station bevindt dat u wilt converteren, wordt u gevraagd de taak te plannen wanneer u de computer opnieuw opstart, omdat de conversie niet kan worden voltooid terwijl het besturingssysteem actief is. Klik op Ja wanneer daarom wordt gevraagd.
Als het volgende bericht bij de opdrachtprompt wordt weergegeven, typt u de volumenaam van het desbetreffende station en drukt u op ENTER:
Het type bestandssysteem is FAT.
Geef de huidige volumenaam op voor station stationsletter.
Als de conversie naar NTFS is voltooid, wordt het volgende foutbericht weergegeven bij de opdrachtprompt:

Hoi,

Ja ,en dan het verhaaltje van Frankwannet volgen.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan