Externe harde schijf start niet automatisch op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske25

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
Ik wilde gisteren bij mijn broer mijn externe harde schijf op zijn pc aansluiten om hem wat te laten zien. Maar de computer (XP) herkent de harde schijf niet en vraagt om de software te installeren. Laatst had ik dit probleem ook met een simpele usb-stick.
Kan iemand mij vertellen en waar dit aan kan liggen?
De externe schijf doet het wel op zijn laptop en ook op mijn laptop/pc.
Moet ik misschien ergen een vinkje aanzetten dat automatisch hardware geinstalleerd wordt of iets dergelijks.
Ben een beetje radeloos en baal er ontzettend van.

Groeten Mascha

dat heeft hij de drivers niet die hij nodig heeft welk merk is het type hdd heeft er misschien ook mee temaken

Welke XP versie gebruikt je broer? En incl. alle servicepacks?

Waar kan ik de versie van XP vinden?
Alle service packs staat erop (1, 2 en 3)
Zit nu achter de computer: en bij apparaatbeheer zegt hij:
overige apparaten
external HD
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Dit doet ie dus niet, hij vraagt telkens om software die ik niet heb.
Op mijn eigen pc/laptop werkt het wel. Ik begrijp het niet. Kan ik ergens het stuurprogramma downloaden?

Gaat niet werken, kan wel de handleiding vinden, maar zoals het zou moeten werkt het dus niet. Hij start niet automatisch op. ook niet na juiste aansluiting. Stuurprogramma kan ik niet vinden helaas. Ook is alles in Engels, Duits of Frans. Dit is niet erg handig.
Misschien maar even naar de winkel van aankoop of zo. Of wellicht zijn er nog andere opties?

Heb even op de doos gekeken: type Desktop Hard Drive Hi-speed USB 2.0 van Iomega, 500 FG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan