Externe harde schijf stuk na aansluiten tv?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Beste helpmijers,

Ik heb drie maanden geleden een Toshiba Externe Harde schijf gekocht met usb 3.0.
Heb deze altijd netjes eruit gehaald met hardware veilig verwijderen.

Nu heb ik hem een keer op een tv aangesloten met een externe usb speler, sinds dien doet hij niks meer,

Het lampje brand niet, hij geeft hem niet aan in de verkenner niets, nu gaat het mij niet om de schijf maar om de bestanden die er opstaan, er staat namelijk een hoop muziek op die ik voor mijn werk ook gebruik.

Wat kan er aan de hand zijn en hoe los ik dit op?

Met vriendelijke groet,

django Theeuwes

Hij maakt trouwens ook geen gebruik van externe voeding, maar voeding via usb

Indien je hem nog een keer gaat aansluiten op de televisie, werkt die dan. Met welke kabel was die aangesloten op de tv, en met welke kabel zit die nu weer aan de pc?

Usb3.0 kabel is anders dan usb2.0 kabel

Nee nog geen signaal... Ik kan me wel herineren dat ik voor die externe mediaspeler die ik aan de tv had aangelsloten eerst een andere adapter had gebruikt.

Er zit een usb 3.0 aansluiting in de harde schijf, die loopt naar usb 2.0, gewoon een verleng stukje dus

Nee nog geen signaal... Ik kan me wel herineren dat ik voor die externe mediaspeler die ik aan de tv had aangelsloten eerst een andere adapter had gebruikt.

En weet je dat de twee voeding adapters hetzelfde spanning en stroom kunnen leveren? Is dat misschien de boosdiener?

Ik kom er nu dus achter dat de ene 5.5 v en de andere 12 v is...
Maar ik snap het niet want ik had die harde schijf er echt pas 1 seconden in hangen, is er nu nog iets te redden?

Da kom je alleen achter door de harde schijf uit te bouwen en via een docking bay te testen. Je wil via een docking bay testen indien de schijf kapot is en je docking bay raakt ook nog kapot, dan heb je nog steeds je werkend computer. Op die manier heb ik een sata to usb adapter met voeding om zeep geholpen, maar mijn computer heeft het overleeft.

Maar normaal kan je een harde schijf horen of voelen draaien, deze doet dat echt niet hoor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan