Externe harde schijf toont 'oude' data

Status
Niet open voor verdere reacties.

anonymau5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Mijn excuses alvast, ik ben waarschijnlijk een zoveelste die alleen een account aanmaakt voor een vraag, maar anderzijds lijkt me dit forum hiervoor bedoeld?
Ik heb een wat bizar probleem en heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten Googlen/Bingen (laat staan via Baidu:) ), dus mijn hoop is nu hierop gevestigd.

De casus
Ik heb een externe harde schijf (Western Digital Elements 1.5TB) die ik via mijn computer (verbonden via USB) wat heb opgeschoond en opgefrist. Het punt zit hem in mijn Samsung Smart TV (een UED van 40", het exacte nummer is me helaas ontschoten, zou ik wel nog kunnen vinden), als ik de HDD namelijk via USB aan de tv koppel, krijg ik een map te zien ('Series') die niet overeenkomt met de map zoals ik hem op de computer gemaakt heb. Om iets specifieks te noemen: ik heb Cheers Season 1 en Cheers Season 2 gezamenlijk in de map 'Cheers' gegooid. Deze laatste map zie ik helemaal niet. De Cheers-mappen zelf zijn niet te openen en ook andere afleveringen van series in deze map zijn plots niet meer te openen.

Wat ik al heb geprobeerd:
-TV ontkoppeld van stroom
-Simpelweg HDD aan- en uitzetten
-Opnieuw verbonden met de computer
-Nogmaals verbonden met de computer, nu weer wat updates uitvoeren in de eerder genoemde map

Heeft iemand toevallig enig idee waar het probleem met deze compatibiliteit (wellicht?) mee te maken heeft en hoe ik het oplos?

Hallo. Gokje. Deze wellicht. Update of zo. klik ik heb zelf geen idee want ik heb niet zo'n mooi toestel. Succes. :(

Naja het valt te proberen, al lijkt het me wel wat sterk, want bijvoorbeeld de maps 'Films' en de volledige inhoud werkt wel. En ook sommige series ook nog. Het probleem zit hem vooral in de mappen die ik heb aangepast.

Je zou eens kunnen kijken bij een film op je computer. Dus die USB even erin stoppen. Kijk eens even bij een filmpje die de tv wel afpeelt. Dus in dat mapje wat wel afspeelt. Klik daar op dat mapje eens met de rechtermuisknop op en dan op eigenschappen. En kijk dan eens lezen bij openen met, soms staat er dan b.v. media player of VLC player.

Of kijk eens bij bestandstype is het dan een MP 4 indeling of Audio-/videobestand van Windows Media (.wmv)
normaal zou jou Samsung dit wel af kunnen spelen lijk mij.
Hoe is dat bij die twee films van Cheers vermeld als je daar op eigenschappen klikt. Is dat dan totaal anders bij de eigenschappen dan worden deze films kennelijk niet ondersteund door Samsung.

Dit is zo mijn 1e gedachtegang. Laat maar weer weten er zitten hier meer helpers die je wellicht kunnen helpen met het juiste. :rolleyes:

Aan de extensies ligt het niet. Daar kan ik kort over zijn. Eerst werkte alles wel naar behoren, na mijn 'grondige' update van de map 'Series' werkten bepaalde mappen/bestanden niet meer.

Dan denk ik dat toch die mappen van de map series beschadigd zijn na die update. Kun je de films (series) dan wel afspelen op je computer. Ik ben er ook van overtuigd dat je Samsung alles pakt. Dus er moet iets zijn met die bewuste map.

Zo. Vreemd, opeens kan ik bijvoorbeeld 'My Name Is Earl' niet meer afspelen, mijn Avast vindt echter niks verdachts, vreemde fout dan? Iets anders, bijvoorbeeld een recent bijgeplaatste aflevering van The Sopranos kan ik op de tv niet zien, wel op de computer en daar kan ik die aflevering ook afspelen.
Ik heb nu 'My Name Is Earl' in zijn geheel naar het hoofdscherm verplaatst, daar is de map ook te zien op de tv. Als ik dan weer 'Series' open, dan zie ik weer die oude mappen! Waaronder ook 'My Name Is Earl', die ik dus reeds 'gecontrol-x't' heb.
Ik ben niet heel technisch, maar zeker geen leek. Hier snap ik in elk geval helemaal niks van. Maar ik zou het toch graag gefixt zien, wil m'n nieuwe tv'tje graag gebruiken waarvoor die gemaakt is.:)

De mappen die je aangepast hebt geven die alleen problemen. Kun je helemaal niets afspelen vanaf je HDD. Dan is er iets met die oude mappen. Je zou er eens voor kunnen kiezen om die z.g. oude mappen even eraf te gooien. (Knippen Plakken) van die oude mappen en (tijdelijk) op je bureaublad zetten o.i.d. :( en dan eens verder kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan