externe harde schijf usb 3.0 initialiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fariel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,
Ik heb een externe harde schijf gekocht, usb 3.0, 2 TB cnmemory type spaceloop. Zowel op de laptop als op de pc kan ik de harde schijf niet initialiseren. In schijfbeheer is de schijf wel zichtbaar maar als ik deze wil initialiseren krijg ik de melding Het apparaat is niet klaar. Wat kan ik doen om de schijf gebruiksklaar te krijgen? Ik werk met windows Vista.
Als ik op Computer klik is de schijf niet zichtbaar, alleen in schijfbeheer zie ik de schijf maar kan ik verder niets.
Alvast bedankt voor een reactie.

Oh ja ik las laatst nog iets over dit fenomeen. Blijkbaar is windows 7 zelfs nog niet gereed voor het gebryik van USB 3.0. Ja ik zit ook al te wachte op die snelle, echter ik dat dat de hardware nog niet gereed is en dus ook niet voor Vista. Dat wordt nog even wachten. Wel jammer. Dat is wat ik erover weet en las.

http://www.7helpdesk.nl/nieuws-windows-7.html?start=20

Dat bericht is van 2010, daarnaast neem ik aan dat de USB 3 drivers wel geïnstalleerd zijn. Welke controller gebruik je?
Mijn notebook maakt bijvoorbeeld gebruik van de Renesas controller (NEC), mijn USB 3 USB-stick werkt feilloos onder Windows 7.

Ja @ maniac 2003, en hallo Fariel, daar heb je helemaal gelijk in maar is dit dan het geval.

De meeste computers hebben nog geen usb 3.0 aansluiting! Zelfs als je nu een nieuwe computer koopt, dan zit het er nog niet allemaal op. Maar dat kan je oplossen door er een USB 3.0 kaart in je computer te stoppen. dat kost enkele tientjes. Zie bijvoorbeeld: http://www.informatique.nl/127071/asrock-usb-3.0-kaart.html
Wat ik ervan af weet. Je hebt dan wel USB 3.0 ondersteuning nodig op je moederbord.

Ik las deze review en inderdaad. http://tweakers.net/nieuws/68575/renesas-ontwikkelt-nieuwe-usb-30-controller.html

eh mana dat klopt totaal niet de meeste computers hebben gewoon USB 3.0 headers
zo nieuw is USB 3.0 niet het zou gewoon moeten werken

verder is USB backwards compatible dat betekent dat je gerust een USB 2.0 apparaat in een USB 3.0 aansluiting kan stoppen

dat artikel dat jij aangeeft betekent alleen dat er nieuwe controller is...
USB 3.0 bestond daarvoor allang (2008 om precies te zijn)

is de harde schijf nieuw?
en is de hardeschijf wel gepartitioneert

Laatst bewerkt:
antwoord

Hallo,
Alvast bedankt voor de reacties. Volgens de fabrikant is de harde schijf usb 2.0 compatible. Het is een nieuwe schijf zo uit de verpakking. Er is geen letter aan de schijf toegekend, niet gepartioneerd en niet geformateerd. Ik kan er niets mee omdat ik geen toegang (ook niet via schijfbeheer) tot de schijf heb.
Wie weet een oplossing?

opgelost

Hallo,
Ik heb op zondagavond een mailtje naar de fabrikant gestuurd. Een reactie volgde gelukkig erg snel. Volgens de fabrikant moest ik de behuizing openschroeven en daarna de harde schijf uit de slee halen (schroefjes los) en daarna terugplaatsen en alles weer vastschroeven. Alles volgens instructie gedaan en de schijf doet het! Schijnbaar maakte de schijf geen goed contact met de behuizing.
Iedereen bedankt met de aangedragen oplossingen. Ik hoop dat anderen daar wat aan hebben.

Mooi dat het nu werkt, maar dit is niet iets wat zou moeten kunnen vind ik eigenlijk. Ze hadden de behuizing dus nog iets kleiner kunnen maken of beter opvullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan