Externe harde schijf valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertje21

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Hallo
Ik heb een externe harde schijf met 500 gb van medion, en die valt na ongeveer 10 minuten uit, dan moet ik de stekker er opnieuw in en uit en in doen en dan doet hij het weer
Als ik maar in de weer ben met die schijf, is er niets aan de hand maar het lijkt net alsof er is geprogrameerd dat hij op spaar gaat. Ik heb hem al terug gestuurd maar volgens de helpdesk doet hij het normaal en moest ik maar nakijken of de energie op uitzetten stond na zoveel minuten. Bij mij staat dat allemaal op niet uitschakelen dus daar zit het ook niet in
Nu had ik hem gister meegenomen naar mijn zoon en daar aan zijn laptop gedaan en wat blijkt, hij doet het de hele middag zonder dat hij echt gebruikt word!?Ik heb mijn hele computer nagekeken maar ik kan werkelijk niets vinden wat is aangevinkt wat niet moet worden aangevinkt.Weet iemand waar ik nu verder moet zoeken?
ik wacht met spanning af
Groeten Geertje:

Ik heb weinig tot geen ervaring met externe USB drives, maar weet wel dat sommige moederborden/chipsets moeite hebben met bepaalde merken SATA II schijven. Dus misschien ff googlen op evt. compatibiliteitsproblemen van jouw chipset met de Medion HDD?

Ik heb soortgelijke ervaringen gehad met een NF4 chipset en een Maxtor SATA II (=SATA/300) interne HDD. Uiteindelijk heb ik de disk omgeruild voor een SATA/150, daarna geen problemen meer gehad.

het is dus nog niet opgelost
het blijft dan ook een vreemde zaak, ik had gehoopt dat iemand kon vertellen dat er ergens een vinkje verwijderd of geplaatst moet worden. Hij is aangesloten op mijn share programma en zolang als er vam mijn schijf wordt gebruik gemaakt is er niets aan de hand maar als er 10 minuten niets gebeurd, schakeld hij gewoon zichzelf uit, het lichtje gaat niet uit, en het word dan ook wel heter.Ik zorg er nu voor dat ik de stekker eruit haal als er een tijdje niets mee gebeurd.Volgens Medion is er niets aan de hand, dus het moet echt aan mijn computer liggen. Het word wel tijd dat ik de boel eens even flink opschoon dus misschien alles opnieuw formateren ben ik ook gelijk van een hoop rotzooi af, maar je snapt wel dat dat nogal een werk is dus nog maar even verder ploeteren.
Iedereen bedankt voor de moeite
Groeten Geertje

Om bij mijn vorige reactie te blijven; wat voor moederbord/chipset zit er in je PC en wat voor type HDD is het (PATA, SATA/150/300)? Als blijkt dat die twee niet samen gaan bespaart je dat een hoop werk en frustratie....

En geertje21, intussen een oplossing gevonden ?
Ben benieuwd want ik heb net hetzelfde probleem met mijn Medion HDDrive 2GO.
Laat je iets weten aan uw medeslachtoffer ?

het probleem is nog steed niet opgelost, en het vreemde is dat nu ik een laptop er bij heb en ik hang hem daar aan dan blijft ie gewoon doorgaan en valt hij niet uit, dus het raadsel is alleen groter geworden
groeten Geertje

Medion externe harde schijf valt uit

Conclusie Geertje21 : het ligt waarschijnlijk niet aan de externe harde schijf zelf. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de USB-controller (bij mij een 2.0) eventueel een betere driver nodig heeft. Ik ga mijn PC eens openen om te checken welk merk en type erin steekt en dan eens op de site van de fabrikant naar een recentere driver zoeken. Ik houd je uiteraard op de hoogte. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan