Externe harde schijf voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bretput

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hallo,

ik heb een Acer notebook met een Sata 160GB 5400 rpm harde schijf erin.

Ik ben nu om back-up's te maken (voor films en muziek) op zoek naar een externe harde schijf, die compact is en makkelijk is mee te nemen, dus het liefst zonder stroomkabel ofzo er aan.
Ik las ook iets over externe harde schijven met voeding erop, zodat hij geen gebruik maakt van de voeding van je laptop, is dit beter?

Een capaciteit van 80 GB is bij wijze van spreken al voldoende, dus dat is niet zo belangrijk.

Kan iemand mij voorzien van tips, want heb al gegoogled zonder een duidelijk antwoord?

Bret.

P.S: Heb deze vraag ook in de sectie laptop geplaatst, omdat ik niet zeker wist waar dit onderwerp onder valt.

op zoek naar een externe harde schijf, die compact is en makkelijk is mee te nemen, dus het liefst zonder stroomkabel ofzo er aan.
Ik las ook iets over externe harde schijven met voeding erop, zodat hij geen gebruik maakt van de voeding van je laptop, is dit beter?
Nee dit is niet per definitie beter. Een externe voeding maakt het minder makkelijk mee te nemen.

2.5" externe harde schijven zijn erg portable, hebben vaak geen externe voeding maar gebruiken 2 USB aansluitingen (voeding+data), en zijn wat duurder dan 3.5"

3.5" zijn dus wat minder draagbaar maar prima mee te nemen in een tasje/rugzak etc. Hebben een externe voeding en gebruiken verder dus maar 1 USB poort.

Wat je dus nodig hebt is een persoonlijke keuze. Als je je schijf vaak meezeult neem dan een 2.5". Wil je meer opslagruimte tegen lagere kosten dan is een 3.5" aan te raden.

Laatst bewerkt:
Of een kaartlezer en SD kaartjes voor op reis. Dan heb je ook geen bewegende delen die stuk kunnen gaan.

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan