Externe harde schijf werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

berger

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2006
Hallo ik zit met een probleem.
Mijn laptop vindt mijn externe harde schijf niet meer.
Ik krijg melding dat er geen stuurprogramma is geïnstalleerd.Ik heb nooit een stuurprogramma moeten installeren.
Kan iemand mij helpen aub. Mijn harde schijf is van het merk medion (HDDrive 2 go, 320GB)

Via usb neem ik aan. Sluit hem eens aan op een andere PC en kijk of je dezelfde melding krijgt.

Stuurprogramma staat op die schijf, heb je hem met 1 of ander programma geformateerd ?

Nee heb hem niet geformateerd. Gisteren ging hij trouwens terug, maar vandaag bv krijg ik weer melding dat het stuurprogramma niet geïnstalleerd is.

Maar wat gebeurd er nou als je hem op een ander PC aansluit ?
Ook al een ander kabeltje geprobeerd ?

Op een andere pc gaat het.
En als ik een usb stick aansluit krijg ik dezelfde melding.
Ligt het dan misschien aan mijn usbpoort?

Heb je USB poorten aan de achterkant en aan de voorkant van de PC.
Probeer eens een andere poort en haal verder alle poorten leeg, behalve de eventuele muis en keyboard natuurlijk.

Een van de usbapparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer.

Deze melding krijg ik. En dan een lijst met mijn usb poorten denk ik, en daar staat onbekend apparaat tussen. En als ik daar op klik krijg ik te lezen dat er geen stuurprogramma's geïnstalleerd zijn.

En heb al mijn poorten al geprobeerd.
Het is begonnen nadat mijn computer automatische updates heeft geïnstalleerd. Maar dat kan er toch niks mee te maken hebben?

Weet je zeker dat je de stekker er niet op z'n kop in stopt.
Iets wat wel moeilijk gaat, maar met wat goede wil is dit mogelijk bij de meeste poorten.
Meestal staat er een netwerk teken op de stekker die bijna altijd boven moet.

Ja de stekker zit en goed in met het tekentje naar boven.
Kweet echt niet wat er aan scheelt. Gisteren ging het wel en nu opeens weer niet. Echt *****boel want al mijn muziek en films staan erop!

Vreemd heb net mijn laptop opnieuw opgestart en nu vindt ie hem wel.
Maar ja voor hoe lang dat is de vraag. Denk dat ik er gewoon eens mee naar de winkel ga gaan. Of een vriend van mij kent veel van computers, mss kan die me wel helpen. In elk geval bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Pieter

Hoor wel meer verhalen over problemen na het installeren van de update SP3
Mocht je nog problemen ondervinden kun je eens kijken of deze SP3 er bij jou ook al op staat en dan deze verwijderen zodat je weer alleen SP2 hebt en dan weer kijken hoe het met je USB aansluitingen gaat. Op zich zou er geen verschil mogen zijn maar ja, een computer is soms net een mens...de ene keer zo de andere keer zo...;)

Sukses, Ed

Ja, Configuratiescherm > Software > meestal onderaan in lijst

Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan