Externe harde schijf wil niet herkend worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsT

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2010
Hallo,

Ik heb recentelijk een nieuwe laptop aangeschaft, met Windows 7 64-bit besturingssysteem erop. Alleen wil deze laptop ineens mijn externe WD MyPassport SE 1TB harde schijf niet meer herkennen. Op mijn oude laptop (Met Win 7 32-bit) wordt hij echter wel herkend. Ik heb zo'n beetje alles up-to-date, alle drivers gedownload van MSi (laptop merk) zelf, Windows 7 is ook volledig up-to-date, maar helaas vind hij de drivers nog steeds niet. Western Digital heeft de drivers ook niet op hun site staan en verwijzen verder naar Microsoft, aangezien alles tegenwoordig plug & play is. Volgens de site van Microsoft moet deze schijf ook gewoon compatible zijn.

Ideeën? Alvast bedankt.

a. Krijgt de passport wel voldoende voeding? Als ik me goed herinner trekt de passport zijn voeding van de USB-poort(en).
Het zou dus zomaar kunnen zijn dat de USB-poorten op die nieuwe laptop niet (voldoende) geschikt zijn voor het geven van stroom aan de passport. (Of dat je andere USB-poorten moet gebruiken dan je nu doet op de laptop etc.)
b. Als a. geen probleem is, kijk dan in Schijfbeheer of het apparaat daar te zien is (wellicht zonder schijfletter etc.):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc
(Beeld maximaal groot maken en in het onderste deelvenster kijken naar de fysieke schijven die gevonden zijn door Windows).

Meer tips heb ik niet. Hopelijk heb je er wat aan.

Tijs.

Schijfbeheer had ik al in gekeken, staat hij ook niet in. Bij apparaatbeheer staat hij er natuurlijk wel in met bijbehorend uitroeptekentje... Vraag me echt af wat nou eigenlijk het probleem kan zijn, normaal heb ik geen enkele problemen met plug & play hardware, wat het dan ook is.

Verwijder het apparaat met het gele uitroepteken in Apparaatbeheer. Herstart de computer. Kijk of het dan beter gaat.

Verder de volgende keer uitgebreider rapporteren. Nu moest ik vragen naar schijfbeheer etc.

Tijs.

Dat heb ik dus ook al zo'n 5 keer geprobeerd, had ik nog niet aangegeven, sorry. Had ik niet gedaan omdat dit toch wel de meest voor de hand liggende dingen zijn, die je het eerst gaat bekijken.

Laatst bewerkt:
Of dat voor de hand ligt is afhankelijk van je eigen computerkennis, en die kunnen we hier op het forum niet 'ruiken'/raden.

Als je dubbelklikt op het apparaat met het uitroepteken, welke melding staat er dan als reden waarom het apparaat niet gestart is?

Bovendien heb je nog niet gereageerd op mijn vraag betreffende voldoende voeding via de USB-poorten. Indien mogelijk zorg voor externe voeding van de passport en probeer het opnieuw.

Tijs.

...

Het apparaat krijgt voldoende voeding, en heeft verder geen externe voeding, is alleen USB-powered. Lampje knippert en de schijf draait, dus ik neem aan dat hij dan voldoende voeding krijgt.

Er staat bij:
Unknown Device
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Uit deze webpagina:

Code 43
Windows heeft dit apparaat gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)
Aanbevolen oplossing

Een van de stuurprogramma's van het apparaat heeft het besturingssysteem gemeld dat het apparaat op de een of andere manier niet werkt.

Als u de wizard Apparaatproblemen oplossen reeds hebt uitgevoerd, kunt u mogelijk de hardwaredocumentatie raadplegen voor meer informatie over het oplossen van het probleem.

Meer tips zo snel niet bij de hand voor je.

Tijs.

Zojuist geprobeerd, in principe bevestigt die wizard het probleem alleen maar. Dan ga ik nogmaals maar eens in de handleiding kijken.

Bedankt in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan