Externe harde schijf word af en toe gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

karnivoor

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een externe harde schijf (waar ik ook al bestanden op heb gezet), maar sinds vandaag doet de schijf het niet meer, het klinkt alsof hij bezig is met opstarten maar niet op volle toeren komt, als ik windows dan afsluit klinkt het opeens wel als volle toeren. Start ik windows dan weer op is ie goed aan, maar dan als het windows scherm met een laad balk komt, klinkt t weer alsof de schijf niet genoeg energie krijgt. Kan dit liggen aan de spanning of iets dergelijks (bij mijn zusjes computer doet ie t perfect).

Het is een verbatim 250 gb (usb 2.0 hoort t gwoon te doen (plug&play) 3 dage oud).

alvast bedankt.:thumb:

Als de harddisk geen apart voeding heeft dus stroom krijgt via een USB poort dan kan het inderdaad zijn dat deze te weinig stroom krijgt.
2,5 inch harddisken krijgen de stroom via een USB poort en 3,5 inch hebben een eigen stroomadapter.

Koppel eens zoveel mogelijk los van je PC wat je even niet nodig hebt en probeer het dan nog eens. Je kan eventueel ook de kast even openmaken en DVD / CD / loskoppelen als het met het loskoppelen van de hardware nog niet goed gaat.

Werkt hij dan wel dan levert de voeding niet voldoende stroom. Je zult dan een zwaardere voerding in de PC moeten plaatsen want je PC zit dus constant op zijn max te werken.

Op andere PC's werkt hij wel dus de schijf is goed.

alle usb ingangen al een keer leeg gemaakt en dat helpt niet, en ik een voeding met "max combined wattage 600W" (wel een dikke videokaart)
(er zit geen stroom adapter bij en ook geen ingang daarvoor op de schrijf)

600 Watt zegt niet altijd veel. Als er een eenvoudig merk voeding in zit dan levert deze lang niet de 600 watt constant.

Heb je al eens een USB poort aan de achterkant van de PC geprobeerd. Mogelijk dat je ook aan de voorkant een USB aansluiting hebt en deze willen soms ook niet 100% goed werken.

Anders toch eens proberen om intern meer stroom kabels tijdelijk los te koppelen want het kan zijn dat je videokaart al behoorlijk wat stroom gebruikt en hij het gewoon niet trekt.

Ik gebruik alleen de usb poorten aan de achterkant, en het is inderdaad een redelijk goedkoop merk :p

Dan zou dat het probleem kunnen zijn. Misschien even langs een winkel gaan en een goede voeding halen en uittesten of laten testen in de winkel. Vraag wel in de winkel of je hem mag terugbrengen als het niet de oplossing is.

En zoals gezegd kun je intern nog wat dingen loshalen en testen of dit iets veranderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan