Externe harde schijf wordt dan wel, dan niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuffie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
66
Ik kan, ondanks zoeken in diverse forums, nog niet de vinger op de zere plek leggen...het volgende.

Ik heb sinds anderhalve week een nieuwe laptop. Ik heb mijn ex hdd hierop aangesloten en dit gaf totaal geen problemen. Nu heb ik voor het eerst van mijn leven deamon tools geinstalleerd (het resultaat wat ik wilde hebben heb ik idd gekregen...dat wel) maar nu kent de laptop mijn ex hdd niet meer. Ook niet als ik 'm afkoppel en weer opnieuw aansluit. Het vreemde is dat wanneer ik de stroom onderbreek en de usb uit het slot haal, opnieuw aansluit en stroomtoevoer weer herstel de laptop 'm wel herkent. Ben ik even weg en gaat de laptop op standby zie ik na de "activering" weer mijn externe harde schijf niet.

O ja...ik heb DT ge-deïnstalleerd maar ook dat hielp niet. Dus dat staat er gewoon weer op.

Ik werk met Windows 7.

Ik zou zo zeggen..."schieten maar" :eek:
 
Laatst bewerkt:
Het is mogelijk dat de externe harde schijf geen Schijfletter meer heeft.

Windows key + R
typ in "diskmgmt.msc" en druk op enter
de Disk management heeft zich geopend, controleer even of alle apparaten een schijfletter toegewezen hebben gekregen.
Als dat niet zo is geef dan de betreffend schijf een letter.
 
Dank voor je reactie Vamaris. Helaas geeft het nog niet de oplossing. Ook dan is de ex hdd niet te zine of zichtbaar te maken. Wanneer ik de stroom er even afhaal en opnieuw aansluit herkent hij de schijf even en als ik jou tip dan volgt krijgt krijgt hij wel een letter toegewezen (In mijn geval de G en dat was voor die tijd ook zo)...
Helaas.
 
Ik denk eigenlijk dat het iets te maken heeft met de USB power van je laptop. Je HDD stopt waarschijnlijk met draaien als de laptop in standby gaat. Dat kun je waarschijnlijk wel horen.
Als je laptop weer aangaat, lijkt het alsof de schijf geen melding krijgt dat deze weer moet opstarten.

Kan aan je ex HDD liggen, maar ook aan de USB van je laptop. Kijk eens bij de energiebeheer instellingen.
Rechtermuisknop op je bureaublad>Aan persoonlijke voorkeur aanpassen>Schermbeveiliging>Energie instellingen wijzigen en daar kun je dan de schema instellingen wijzigen. Dus ook het energiebeheer van je USB poort. Probeer daar eens mee te rommelen.

Mocht dat nou niet lukken, haal dan gewoon je schijf eruit als je je laptop op standby zet, en sluit m daarna weer aan.
 
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, ben benieuwd naar het resultaat van gast0670.
Ik neem aan dat deze Externe hdd wel normaal werkt op een andere computer?.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik inderdaad hier de oplossing in heb gevonden. Ik heb je stappen gevolgd gast0670, en heb bij de instellingen USB onderbreking op uitgeschakeld gezet. Ik heb de laptop in slaap laten sukkelen en daarna geactiveerd...en wat denk je? Inderdaad...mijn G schijf was nog te zien. Hartstikke bedankt!.... Vreemd dat het de eerste paar dagen wel goed ging (of het is me niet opgevallen omdat ik zo met de inrichting van mijn laptop bezig was :D)

In ieder geval heel erg bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan