Externe harde Schijf wordt niet geformatteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hallo allemaal,

Al enkele dagen ben ik bezig met het formatteren van mijn externe harde schijf, 500gb WD Elements. Vorige week werd het ineens niet meer door mijn pc herkend, het moet geformatteerd worden. Ik dacht ik probeer door middel van Recuva de bestanden erop nog terug te halen, dat is bijna niet eens gelukt. Het programma liep niet eens meer verder, bleef op zoveel procent haken. Ik heb het toen maar zo gelaten en wilde het formatteren zoals Windows 7 het aangaf. Dit lukt dus ook niet. Het blijft maar op een percentage steken en nu is het zo dat het niet eens meer voortgang is. Ik heb via schijfbeheer geprobeerd te formatteren en nog een programma. Het helpt niet. Bestandstype is RAW.

Iemand enig idee hoe ik het weer werkend kan krijgen?

Ik ga het proberen. Bedankt.

Edit: hoe kan ik eigenlijk de schijf laten controleren? Ik kan niet zo snel de juiste optie vinden.

Laatst bewerkt:
Is er een andere programma die ik zou kunnen proberen?

Hallo

Mits dit heel rudimentaire prg blijkbaar reeds problemen heeft ...

"Edit: hoe kan ik eigenlijk de schijf laten controleren? Ik kan niet zo snel de juiste optie vinden."

"Is er een andere programma die ik zou kunnen proberen? "

Er eentje downloaden bij de harddisk fabrikant.... in dit geval W.D.

Peter

Wat bedoel je? Dat het soort van dood is ofzo?

Ik had het trouwens over de programma die je mij aanraadde. Het lijkt meer op iets die het 'leven' van de schijf aangeeft.

Dat heb ik als eerste gedaan en het heeft niets geholpen. Data life guard of iets dergelijks.

Laatst bewerkt:
Hallo

"Ik had het trouwens over de programma die je mij aanraadde."

Dt programma leest de huidige status uit van uw harddisk...

Deze kan zijn... Good ... Caution ... Bad .

"Dat heb ik als eerste gedaan en het heeft niets geholpen"

Toveren kan dit prg nog net niet ... enkel info geven over wat er gaande is ... :o

Peter

Laatst bewerkt:
Huidige status? Daar heb ik geen programma voor nodig om het te kunnen bepalen. Het werkt niet. Ik kan de schijf niet formatteren. Ik wil geen programma die kan toveren, maar eentje die het probleem kan oplossen.

Bedankt maar ik ga elders hulp zoeken.

Tja, iets wat mechanisch kapot is, kun je niet met software repareren.

Voor anderen:

AOMEI Partition Assistant Standard Edition 5.5 heeft bij mij gewerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan